آفتاب
با محکوم کردن حملات تروریستی/

شیعیان پاکستان خواستار اقدام نظامی نیروهای امنیتی علیه تروریستها شدند

شیعیان پاکستان خواستار اقدام نظامی نیروهای امنیتی علیه تروریستها شدند

اسلام آباد - ایرنا - علما و شخصیت های ارشد احزاب شیعی در پاکستان ضمن محکوم کردن حملات اخیر تروریستی، بمب گذاریها و قتل های هدفمند علیه شیعیان از دولت و نیروهای امنیتی خواستند تا علیه گروههای افراطی در شمال غرب پاکستان وارد عمل شود.

به گزارش ایرنا، علمای شیعی در شهر ˈپیشاورˈ مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان امروز پنجشنبه در باشگاه خبرنگاران این شهر اعلام کردند: دولت و نیروهای امنیتی باید به سرعت اقداماتی علیه گروههای تروریستی و عوامل انفجارها و قتل های هدفمند علیه شیعیان در شهر پیشاور انجام دهند.

علامه سید ˈجواد هادیˈ رییس حوزه علمیه شهید علامه عارف الحسینی، علامه ˈخورشید انور جوادیˈ، ˈآقا محمد اصغرˈ و مولانا ˈعابد شاکریˈ از شخصیت های برجسته شیعی شهر پیشاور پاکستان در گفت وگو با خبرنگاران گفتند: گروههای افراطی اقدام به قتل اعضای جامعه شیعی در شهر پیشاور و سایر مناطق ایالت خیبرپختونخوا کرده اند و ضروری است که نهادهای امنیتی و مجریان قانون اقدامات جدی تری برای از بین بردن این تروریست ها انجام دهند.

آنان با محکوم کردن حمله انتحاری روز سه شنبه گذشته در منطقه شیعیه نشین پیشاور در نزدیکی حسینیه علمدار شیعیان که 10 کشته و بیش از 40 نفر زخمی برجای گذاشت تاکید کردند: هفته ها و ماههای اخیر بسیاری از شخصیت های برجسته و مهم شیعیان در پیشاور از سوی تروریست ها هدف قرار گرفته اند ولی متاسفانه دولت موفق به تامین امنیت برای شهروندان و بازداشت عوامل این جنایات نشده است.

اقدام تروریستی یک بمب گذار انتحاری سه شنبه شب گذشته در کنار هتلی صورت گرفته که محل تجمع شیعیان شهر پیشاور بود و تعداد زیادی از این افراد که برای صرف شام به این محل مراجعه کرده بودند هدف این حمله تروریستی قرار گرفتند.

به گزارش امروز (پنجشنبه) رسانه های پاکستان؛ مفتی حسن سواتی فرمانده ˈطالبان پیشاورˈ زیرمجموعه گروه غیرقانونی ˈتحریک طالبان پاکستانˈ مسوولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفت.

علمای شیعه شهر پیشاور به رسانه ها گفتند: تروریست ها نه تنها مساجد، اماکن مذهبی، حسینیه ها، بازارها و مناطق مسکونی را با انفجار و بمب گذاری منهدم و تخریب می کنند، بلکه آنان با چنین اعمال ضدانسانی، مردم بی دفاع از جمله زنان و کودکان را مورد حمله قرار می دهند.

آنان اقدامات تروریستی گروههای افراطی در پاکستان را با هدف ایجاد تفرقه میان اهل تسنن و شیعیان در این کشور دانستند و افزودند: دشمنان برای اجرای طرح های شیطانی خود علیه پاکستان و تفرقه میان مسلمانان این کشور شکست خورده اند و ما از قوه قضاییه پاکستان نیز می خواهیم تا علیه گروههای غیرقانونی و اقدامات تروریستی انها برخورد جدی تر صورت دهد تا جامعه از شر تهدید تروریسم در امان بماند.

علمای روحانی و شخصیت های برجسته شیعی شهر پیشاور به همراه فعالان سازمان دانشجویان امامیه (ISO) همچنین تجمعی را مقابل باشگاه خبرنگاران شهر پیشاور برگزار کردند و علیه اقدامات ضد انسانی تروریستها شعار سر دادند.

آساق ** 1095 *1446
کد N107551

وبگردی