آفتاب

دومین روز اعتصاب کارکنان متروی لندن و ادامه اختلالات در حمل و نقل شهری

دومین روز اعتصاب کارکنان متروی لندن و ادامه اختلالات در حمل و نقل شهری

لندن - ایرنا - اعتصاب کارکنان متروی لندن روز پنجشنبه و برای دومین روز پیاپی ادامه یافت و باعث ایجاد اختلالات گسترده در نظام حمل و نقل شهری پایتخت انگلیس شد.

به گزارش ایرنا، به رغم تدابیر اتخاذ شده توسط شهرداری و سازمان حمل و نقل شهری لندن از جمله اختصاص اتوبوس های اضافی برای جا به جا کردن شهروندان، صبح پنجشنبه نیز میلیون ها نفر از مردم لندن برای رسیدن به مقاصد خود با مشکل و تاخیر مواجه شدند.

در حال حاضر همچنان تعداد زیادی از ایستگاه های مترو به دلیل نداشتن کارمند تعطیل هستند و قطارهای شهری بصورت پاره وقت و با تاخیر زیاد در برخی مسیرها اقدام به جا به جایی مسافران می کنند.

کارکنان متروی لندن سه شنبه شب و در اعتراض به تعدیل نیرو و طرح تعطیلی دفاتر فروش بلیت برای مدت 48 ساعت دست از کار کشیدند. این اعتصاب امشب رسما پایان می یابد ولی پیش بینی می شود که اختلالات ناشی از آن تا صبح فردا نیز ادامه داشته باشد.

اعتصاب کارکنان مترو باعث شد که میلیون ها مسافر طی دیروز و امروز و بویژه در ساعات اوج رفت و آمدهای درون شهری در ایستگاه های مترو و اتوبوس و خیابان های این شهر سرگردان شوند.

دو اتحادیه صنفی ˈآر ام تیˈ و ˈتی اس اس ایˈ که اکثر کارکنان متروی لندن را نمایندگی می کنند این اعتصاب اعتراضی را سازماندهی کرده اند.

این دو اتحادیه تاکید کرده اند که در صورت عدم توجه مسئولان به خواسته های صنفی کارکنان مترو، هفته آینده یک اعتصاب 48 ساعته دیگر را برگزار خواهند کرد.

مقامات شرکت مترو و سازمان حمل و نقل شهری لندن موافقت کرده اند که روز جمعه با نمایندگان اتحادیه های صنفی دیدار و گفت و گو کنند تا شاید مانع از تکرار اعتصاب در روزهای پایانی هفته آینده شوند.

سازمان حمل و نقل شهری لندن و شرکت مترو تصمیم گرفته اند ضمن تعطیل کردن دفاتر فروش بلیت، بین 750 تا 950 نفر از کارکنان را تعدیل کنند. بر اساس گزارش های منتشره با ماشینی کردن صدور بلیت و اخراج کارکنان اضافی شرکت مترو، سالانه 50 میلیون پوند صرفه جویی خواهد شد.

بر اساس گزارش رسانه های انگلیس اعتصاب کارکنان مترو روزانه حداقل 50 میلیون پوند به اقتصاد لندن خسارت می زند.

شرکت متروی لندن روزانه بیش از سه میلیون مسافر را جا به جا به می کند.

اروپام**345
کد N107480

وبگردی