آفتاب

نهاوندیان: ایران از تعمیق روابط با کشورهای آفریقا استقبال می‌کند

نهاوندیان: ایران از تعمیق روابط با کشورهای آفریقا استقبال می‌کند

فرانکلین بای کارگ بو فرستاده ویژه رییس‌جمهوری سیرالئون ظهر پنج‌شنبه -17 بهمن ماه - با دکتر نهاوندیان رییس‌دفتر رییس‌جمهوری دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد نهاوندیان با اشاره به اهمیت جایگاه قاره آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه همکاری در عرصه‌های مختلف با کشور سیرالئون تأکید کرد.

رییس دفتر رییس‌ جمهور تجربه و سابقه شرکت‌های ایرانی در عرصه‌های خدمات، فنی و مهندسی را یادآور شد و از آمادگی بخش خصوصی و دولتی ایران برای حضور در طرح‌های مرتبط با نفت و گاز، راه و ساختمان‌سازی در سیرالئون خبر داد.

دکتر نهاوندیان ضمن تشکر از پیام کتبی رییس‌جمهوری سیرالئون در دعوت از دکتر روحانی برای سفر به این کشور، مناسبات سیاسی دو کشور در سال‌های گذشته را مطلوب توصیف و اظهار کرد: تهران از هر طرح و پیشنهادی که منجر به تعمیق بیشتر روابط با کشورهای آفریقا شود، استقبال می‌کند.

فرانکلین بای کارگ بو فرستاده ویژه رییس‌جمهوری سیرالئون نیز در این دیدار ضمن تقدیم پیام کتبی رییس جمهوری کشورش به دکتر حسن روحانی، گفت: سیرالئون از گسترش مناسبات، سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

وی همچنین خواستار حضور شرکت‌های ایرانی در توسعه کشورش به‌ویژه در حوزه انرژی و مسکن شد.

انتهای پیام

کد N107451

وبگردی