آفتاب

نماینده پارلمان انگلیس بر عادی سازی روابط با ایران تاکید کرد

نماینده پارلمان انگلیس بر عادی سازی روابط با ایران تاکید کرد

لندن - ایرنا - یک نماینده پارلمان انگلیس که اخیرا به تهران سفر کرده بود، بر عادی سازی هرچه سریعتر روابط لندن - تهران تاکید کرد.

ˈجرمی کوربینˈ از نمایندگان شهر لندن در مجلس عوام و عضو گروه همه حزبی ایران (گروه دوستی پارلمانی) در پارلمان انگلیس، به خبرنگار ایرنا گفت: ما در سفر به تهران مذاکرات بسیار مفید و سازنده ای داشتیم و این سفر برای من بسیار جالب بود و بخوبی از ما استقبال شد.

وی اظهارداشت: این سفر به دعوت مجلس ایران (گروه دوستی پارلمانی) انجام شد و هدف اصلی ما تلاش برای فراهم کردن مقدمات احیای کامل روابط دو کشور بود.

آقای کوربین افزود: ما در این سفر علاوه بر تشکیل جلسه با همتایان پارلمانی خود در مجلس ایران با وزیر امورخارجه و برخی دیگر از وزیران و مقامات اقتصادی و اجرایی ایران دیدار و گفت و گو کردیم.

ˈموضوع هسته ای، همکاری های پارلمانی، مسائل منطقه ای و از جمله بحران سوریه و همچنین حضور ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل از جمله محورهای مهم مذاکرات ما در تهران بود و من این مذاکرات را بسیار مفید ارزیابی می کنم.ˈ

این نماینده باسابقه پارلمان انگلیس گفت: ما باید تلاش کنیم ارتباطات ایران و انگلیس هرچه زودتر عادی شود و روابط کامل دیپلماتیک میان دو کشور برقرار گردد.

وی خاطرنشان کرد: انگلیس و ایران چند ماه پیش کاردارهای غیرمقیم خود را منصوب کردند تا نمایندگی دو کشور را برعهده داشته باشند. تعیین کاردارهای غیرمقیم گام اولیه خوبی بود ولی راه حل نهایی نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که ˈروند خوبیˈ که میان ایران و انگلیس آغاز شده، ادامه یابد و سفارتخانه های دو کشور در تهران و لندن هرچه زودتر بازگشایی شوند.

آقای کوربین در پاسخ به سوالی درباره سفر متقابل نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لندن، گفت: ما از هیات پارلمانی ایران برای دیدار از انگلیس دعوت کرده ایم و این دعوت پذیرفته شده است.

وی افزود: هنوز تاریخ دقیق سفر هیات پارلمانی ایران به لندن تعیین نشده ولی این سفر قطعا در سال جاری (میلادی) انجام خواهد شد.

جرمی کوربین از حزب کارگر ماه گذشته به همراه سه تن دیگر از اعضای گروه همه حزبی ایران (گروه دوستی پارلمانی) در پارلمان انگلیس به تهران سفر کرد. جک استراو از حزب کارگر، بن والاس از حزب محافظه کار و لرد نورمن لامونت از حزب محافظه کار دیگر اعضای هیات پارلمانی انگلیس را در سفر به تهران تشکیل می دادند.

اروپام**345
کد N107441

وبگردی