آفتاب

گزارشی از گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو هند

گزارشی از گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو هند

دهلی نو - ایرنا - دوازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو هند به عنوان یکی از نمایشگاه های معتبر جهان روز پنجشنبه در منطقه نویدا در شرق دهلی نو گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، حدود 1500 شرکت از 24 کشور جهان از جمله آمریکا، چین، ترکیه، ژاپن، آلمان، فرانسه و تایلند در این نمایشگاه حضور دارند و تازه ترین محصولات خود را عرضه کرده اند.

خودروهای مجهز به سیستم ردیاب و الکتریکی از جمله محصولات جالب توجه عرضه شده در این نمایشگاه به شمار می آیند.

در این نمایشگاه همچنین محصولات جدید موتورسیکلت برای علاقه مندان عرضه شده است.

نمایشگاه بین المللی خودرو هند هر دو سال یک بار در دهلی نو برگزار می شود. اولین نمایشگاه بین المللی خودرو هند در سال 1986 برگزار شد که در آن 100 شرکت حضور فعال داشتند.

ارزش سالانه معاملات خودرو در هند در دوره قبل این نمایشگاه حدود 35 میلیارد دلار اعلام شده بود که این کشور را به هفتمین سازنده بزرگ خودرو در جهان تبدیل کرده است.

ارزش سالانه تجارت قطعات خودرو در هند نیز بیش از 40 میلیارد دلار برآورد شده و انتظار

می رود که این میزان تا سال 2020 به 100 میلیارد دلار افزایش یابد.

رشد اقتصادی و افزایش تعداد ثروتمندان هند موجب شده این کشور در سالهای اخیر به یکی از بزرگترین کشورهای جهان در زمینه فروش خودروهای لوکس تبدیل شود ، به همین علت نمایشگاه خودرو هند در فهرست نمایشگاه های مهم دنیا قرار گرفته است.

هندوستان در حال حاضر با جمعیت افزون بر یک میلیارد و 260 میلیون نفر، ششمین تولید کننده بزرگ خودرو جهان به شمار می آید.

جمعیت بالای هند و افزایش تقاضا برای خودروهای کوچک و ارزان موجب شده این کشور تلاش کند به بزرگترین تولید کننده خودروهای کوچک و دومین تولید کننده بزرگ انواع موتورسیکلت در جهان تبدیل شود.

شرکت رنو فرانسه که در نمایشگاه امسال یکی از جدیدترین محصولات را عرضه کرده ازجمله شرکت هایی است که تصمیم دارد خط تولید جدیدی از خودروهای ارزان قیمت را در هند ایجاد کند و تعداد نمایندگی های خود را از 125 به 175 نمایندگی افزایش دهد.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N107397

وبگردی