آفتاب

اخبارامنیتی لبنان/ تخلیه ساختمان وزارت دادگستری با احتمال بمب گذاری

اخبارامنیتی لبنان/ تخلیه ساختمان وزارت دادگستری با احتمال بمب گذاری

بیروت – ایرنا – نیروهای امنیتی لبنان ظهر امروز (پنجشنبه) ساختمان وزارت دادگستری این کشور در بیروت را با احتمال بمب گذاری تخلیه کردند.

به گزارش ایرنا، منابع امنیتی لبنان بعداز دریافت یک تماس هشداردهنده از فردی ناشناس ، همه کارکنان وزارت دادگستری لبنان را به خارج از ساختمان وزارتخانه هدایت و بلافاصله جست وجو برای یافتن بمب کار گذاشته شده را شروع کردند.

براساس این گزارش تاکنون بمبی در این ساختمان پیدا نشده است.



** بازرسی خودروهای مشکوک به بمب گذاری

نیروهای امنیتی لبنان در بزرگراه« سیدهادی نصرالله» در ضاحیه جنوبی پایتخت این کشور و نزدیک تقاطع حاره حریک و خیابان شهید مغنیه وهمچنین در محله الکفائات ضاحیه به دو خودرو مشکوک شده و با احتمال اینکه بمب گذاری شده اند، آنها را متوقف کردند.

بررسی های صورت گرفته نشان داد که این دو خودرو بمب گذاری نشده بودند.



** اعتراض به بازداشت یک تکفیری

ارتش لبنان شامگاه چهارشنبه با شماری از ساکنان منطقه خلده پایتخت لبنان که خیابان منطقه الاوزاعی مدخل جنوبی ضاحیه بیروت را بسته بودند، برخورد و آنها را متفرق کرد.

آنها به بازداشت «عمرغازی» راننده تکفیری که عامل انتحاری الشویفات را به محل جنایت تروریستی شنبه گذشته در این منطقه رسانده بود، اعتراض کرده بودند.



** کشف و ضبط مقادیر زیادی سلاح

نیروهای ارتش لبنان با حمله به خانه ای در شهر عکار در شمال لبنان موفق شدند مقادیر زیادی اسلحه مانند موشک گراد ، تیربار و مواد منفجره را کشف و ضبط کنند.

این خانه متعلق به یک شهروند لبنانی به نام «وائل عبدالکریم» بود و مستاجر اهل سوریه و همراهان او بازداشت شده اند.



ناپدید شدن تبعه لبنانی / احتمال یک جنایت انتحاری دیگر

فعالان رسانه ای همچنین از ناپدید شدن « عبدالرحمن حمود» جوان لبنانی از اهالی شهرک تعلبایا در منطقه بقاع خبرداده اند.

از وی عکسی منتشر شده است که جلوی یک پرچم شبیه پرچم گروه های تکفیری تروریستی ایستاده است.

تاکنون عناصر انتحاری که در لبنان دست به جنایات تروریستی زده اند چند روز قبل از زمان جنایت ناپدید شده و با خانواده و دوستان خود تماسی نگرفته اند.

احتمال داده شده است این تبعه لبنانی که گفته شده وابسته به گروه های تکفیری تروریستی است، برای یک اقدام تروریستی انتحاری آماده سازی می شود.



** شهیدی دیگر

« محمد احمد الجوهری» که در انفجار ترریستی اخیر شهرهرمل زخمی شده بود به علت شدت جراحات به شهادت رسید تا شمار شهدای این جنایت گروه تکفیری تروریستی «جبهه النصره» به 5 تن افزایش یابد.

خاورم ** 1324
کد N107393

وبگردی