آفتاب

روسیه در جریان بازیهای المپیک زمستانی، خواستار آتش بس در سوریه شد

روسیه در جریان بازیهای المپیک زمستانی، خواستار آتش بس در سوریه شد

اصفهان - ایرنا - روسیه، از طرف های درگیر در سوریه خواست در جریان بازیهای المپیک زمستانی ، سلاح خود را زمین بگذارند و آتش بس کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی اسپورت روسیه ، وزارت امور خارجه این کشور روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای از طرف های درگیر در جنگ داخلی سوریه خواست براساس قطعنامه سازمان ملل متحد که در تاریخ 6 نوامبر 2013 به تصویب رسید، آتش بس اعلام کنند.

وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: قطعنامه یاد شده با عنوان ˈ برقراری صلح و ایجاد زندگی سعادت بار در کره خاکی از طریق ورزش و ایده آل های المپیکیˈ در تاریخ 6 نوامبر 2013 میلادی بنا به پیشنهاد روسیه در سازمان ملل متحد تصویب شد.

در این بیانیه آمده است : فدراسیون روسیه به عنوان سازمان دهنده و برگزار کننده بیست و دومین دوره بازیهای المپیک زمستانی، شرکت کنندگان در تمام درگیری های مسلحانه در همه کشورها و قاره ها را به اعلام آتش بس المپیکی در دوره برگزاری این بازی ها فرا می خواندˈ.

وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد: فراخوان ما در درجه اول خطاب به طرف های درگیری خونین در سوریه است که برهم زننده جدی ثبات نه فقط در این کشور بلکه در سراسر منطقه شده اند.

پیش از این نیز ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل متحد نیز مردم جهان را به صلح و دوستی فراخواند.

دبیرکل سازمان ملل متحد با صدور پیامی که به مناسبت برگزاری بازی های المپیک زمستانی 2014 که به میزبانی روسیه در شهر سوچی برگزار می شود، از جنگ طلبان خواست در مدت برگزاری این بازی ها اسحله های خود را زمین بگذارند.

بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی از امروز پنجشنبه با برگزاری رقابت های ˈاسنوبرد سواران ˈ در ر پارک ˈرزا خوتورˈ (The Rosa Khutor Alpine Resort) آغاز شد.

آیین افتتاحیه این بازیها فردا ( جمعه ) با حضور برخی از رهبران سیاسی جهان در سوچی برگزار می شود.

7132**1478
کد N107326

وبگردی