آفتاب

وزیر دفاع عراق: سرنوشت داعش یا تسلیم است یا مرگ/ حمله به زندان نینوا

وزیر دفاع عراق: سرنوشت داعش یا تسلیم است یا مرگ/ حمله به زندان نینوا

وزیر دفاع عراق اعلام کرد که هیچ راه‌حل دیگری جز تسلیم یا هلاکت اعضای "دولت اسلامی عراق و شام" را نمی‌پذیرد.

وزیر دفاع عراق اعلام کرد که هیچ راه‌حل دیگری جز تسلیم یا هلاکت اعضای "دولت اسلامی عراق و شام" را نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سعدون الدیلمی، وزیر دفاع عراق تاکید کرد: سرنوشت اعضای گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش تسلیم و یا هلاک توسط نیروهای امنیتی است و ما هیچ راه‌حلی جز این را نمی‌پذیریم .

وزیر دفاع عراق خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی عراق هرگز به اعضای دولت اسلامی عراق و شام اجازه نمی‌دهند به مکان دیگری منتقل شوند. در عملیات امنیتی استان الانبار 35 تن از اعضای گروه دولت اسلامی عراق وشام به هلاک رسیدند.

در همین حال، منابع عراقی گزارش دادند، افراد مسلح 5 خمپاره را در نزدیکی زندان "بادوش" در استان نینوا شلیک کردند و پس از آن حراست این زندان با افراد مسلحی درگیر شدند که تلاش می‌کردند به داخل زندان یورش برده و زندانیان را از آن خارج کنند.

از سوی دیگر، منابع پلیس عراق اعلام کردند، در پی وقوع سلسله انفجارهای اخیر که شهر موصل عراق را هدف قرار داده بود، سه تن کشته و 22 تن دیگر زخمی شدند.

منابع پلیس استان صلاح الدین اعلام کردند: به دنبال وقوع 4 حمله افراد مسلح به ایست‌های بازرسی تکریت در مرکز صلاح الدین را هدف قرار داده بود، 4 تن از نیروهای پلیس کشته شده و 11 تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر در پی وقوع انفجاری در مقابل وزارت خارجه عراق، سفارتخانه آمریکا در بغداد با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حادثه تروریستی وهمچنین با مسوولان وزارت خارجه عراق، این حمله تروریستی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که آمریکا در کنار ملت عراق می‌ایستد و از دولت این کشور جهت مقابله با عاملان این حملات حمایت می کند.

انتهای پیام

کد N107277

وبگردی