آفتاب

حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) چراغانی شد

حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) چراغانی شد

مشهد - ایرنا - مدیر امور روشنایی و خدمات حرم مطهر رضوی گفت: به مناسبت دهه فجر و در آستانه میلاد خجسته یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام حسن عسکری (ع)، حرم مطهر رضوی آذین بندی و چراغانی شد.

به گزارش ایرنا، ˈمحمد ظریف رادˈ روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: چراغانی حرم مطهر رضوی با 25 هزار لامپ ˈال ای دیˈ 2 وات در رنگ های زرد، قرمز و سبز آذین بندی شده است.

وی اظهار داشت: به همین مناسبت نورآرایی ویژه ای نیز در صحن مطهر آزادی انجام شده و 380 هزار لامپ ال ای دی بسیار کم مصرف، همراه با یک لوستر بزرگ با ارتفاع پنج متر و قطر 3.70 متر و 4 لوستر کوچک با ارتفاع 2 متر و قطر 1.60 متر جلوه ای زیبا و بدیع را خلق کرده است.

وی افزود: این لامپ ها در فضای بیرون و در سرما و گرما بسیار مقاوم هستند و از فناوری SMD بهره می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت روشنایی حرم مطهر رضوی که وظیفه طراحی و ساخت لوسترها، تعمیر و نگهداری و تنظیف آیینه کاری رواق های اماکن متبرکه را بر عهده دارد در شب های ولادت امامان معصوم (ع) به طور ویژه به ارائه خدمات می پردازد.

وی با بیان اینکه روشنایی حرم مطهر رضوی و اماکن متبرکه به وسیله چهار منبع نور، جار، لوستر، پروژکتور و لامپ تامین می شود، اظهار داشت: این مدیریت علاوه بر مشارکت در اکثر ویژه برنامه های حوزه اماکن متبرکه در شب های میلاد، به جبران کمبودهای روشنایی، لوستر و آبکاری، ترمیم و تعمیر تعداد بسیاری از لوسترهای قدیمی و تعویض قطعات فرسوده می پردازد.

مدیر امور روشنایی و خدمات حرم مطهر رضوی افزود: تامین روشنایی حرم مطهر رضوی، رواق ها و مسجد گوهرشاد به وسیله هزار و 300 دستگاه جار و لوستر و نورافشانی با بیش از 30 هزار شعله لامپ که 20 هزار و 500 لامپ از این تعداد کم مصرف هستند و با همکاری 100 نیروی افتخاری و 33 نیروی تعهد خدمت انجام می شود.

وی با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده توسط مدیریت امور روشنایی و خدمات حرم مطهر رضوی گفت: غبارروبی و تنظیف روضه منوره، دیوارها، آیینه کاریها، آماده سازی، سیاه پوش کردن دیوارها در ایام سوگواری و آرایش و تزیین جایگاه سخنرانی در صحن جامع رضوی و سایر صحن ها و رواق ها از جمله خدماتی است که این مدیریت بر عهده دارد.



* جشن میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می شود



معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی نیز از برگزاری ویژه برنامه میلاد یازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت در حرم مطهر رضوی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ˈسیدجلال حسینیˈ گفت: این ویژه برنامه برای عموم زائرانی که در این ایام برای عرض تبریک به محضر حضرت امام رضا (ع) مشرف می شوند، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مراسم جشن میلاد، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدباقر فرزانهˈ امام جمعه موقت مشهد سخنرانی می کند.

وی اظهار داشت: مدیحه سرایان، مولودی خوانان و شعرای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در این ایام در شادی ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) به مدیحه سرایی و مولودی خوانی می پردازند.

او افزود: این مراسم در روز جمعه 18 بهمن ماه از ساعت 18 تا 20 و 30 دقیقه در رواق مبارکه امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می شود./2

7489/664/ 330
کد N107237

وبگردی