آفتاب

مشاور اسد: عربستان اعضای القاعده را به روسیه اعزام می‌کند

مشاور اسد: عربستان اعضای القاعده را به روسیه اعزام می‌کند

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه اظهار کرد که عربستان از اعضای القاعده هراس دارد و به همین دلیل تلاش می‌کند تا اعضای این گروه را به روسیه منتقل سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه عربی پرس، "بثینه شعبان"، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگویی تلویزیونی خاطرنشان کرد: اسرائیل به دنبال تقسیم کشورهای عربی براساس امور نژادی است تا وجود خود را توجیه کند.

وی تصریح کرد: غرب برای ما اصطلاح مخالفان مسلح را ابداع کرد، اما آیا آن‌ها این امر را قبول می‌کنند که مخالفانی در کشورشان باشند که به زیرساخت‌های کشورشان ضربه بزنند.

بثینه شعبان افزود: اگر آمریکا بخواهد باب مذاکرات با سوریه را باز کند، باید با وزیر خارجه سوریه و در خاک این کشور صحبت کند.

وی تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا این حق را ندارد که برای مردم سوریه تصمیم بگیرد؛ آیا ما می‌توانیم به نمایندگی از مردم آمریکا بگوییم که آن‌ها با اظهارات وزیر خارجه کشورشان مخالف هستند.

بثینه شعبان با بیان اینکه دولت سوریه هیچ مشکلی برای تماس با کشورهای بزرگ ندارد، تاکید کرد: ما در خصوص کرامت کشور و مردمان معامله نمی‌کنیم و دولت جراحت‌های وارده را بدون گرفتن انتقام فراموش نخواهد کرد.

این مقام سوری اظهار کرد: عربستان از القاعده هراس دارد، چرا که القاعده قدرت ریاض را تهدید می‌کند و در نتیجه عربستان سعودی تلاش می‌کند تا القاعده را به روسیه منتقل سازد.

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه همچنین تاکید کرد که کشور ایران برای پایان دادن به جنگ‌ها در منطقه تلاش می‌کند.

انتهای پیام

کد N107179

وبگردی