آفتاب
با موافقت نمایندگان انجام می‌شود؛

اختصاص منابع مالیات سلامت برای پوشش بیمه‌ای عشایر و ساکنان شهرهای ۲۰ هزار نفری

اختصاص منابع مالیات سلامت برای پوشش بیمه‌ای عشایر و ساکنان شهرهای ۲۰ هزار نفری

در ادامه محمدقسیم عثمانی پیشنهاد حذف عبارت «شرکت‌های بیمه‌گر» را ارائه کرد که این پیشنهاد هم با ۱۷۰ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص منابع مالیات سلامت برای پوشش بیمه‌ای عشایر و ساکنان شهرهای ۲۰ هزار نفری موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز -پنجشنبه- مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۳ کل کشور با الحاق یک بند به تبصره ۹ لایحه بودجه موافقت کردند که براساس آن منابع درآمدی مالیات سلامت حاصله از افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای پوشش بیمه‌ای عشایر و ساکنان روستا‌ها و شهرهای ۲۰ هزار نفر جمعیت و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در مناطق بالای ۲۰ هزار نفر اختصاص داده می‌شود.

در جریان بررسی پیشنهادات این بند الحاقی مهرداد بائوج لاهوتی پیشنهاد حذف عبارت «در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد تا با همکاری» را ارائه کرد که نمایندگان با این پیشنهاد با ۱۰۵ رای موافق، ۷۹ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

همچنین در ادامه محمدقسیم عثمانی پیشنهاد حذف عبارت «شرکت‌های بیمه‌گر» را ارائه کرد که این پیشنهاد هم با ۱۷۰ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

براساس بند الحاقی اصلاح شده به تبصره ۹ لایحه بودجه از ابتدای سال ۱۳۹۳ علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده، یک واحد درصد به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه و همزمان با دریافت مستقیما به ردیف درآمدی ۱۱۰۵۱۲ واریز می‌شود. صددرصد (۱۰۰%) منابع دریافتی از طریق ردیف ۵۳۰۰۰۱۲۲ سازمان بیمه سلامت ایرانیان و نسبت به پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستا‌ها و شهرهای بیست هزار نفر جمعیت و پائین‌تر و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستا‌ها و شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت و جامعه عشایری در چارچوب نظام ارجاع اقدام نماید و پس از تحقق هدف فوق نسبت به تامین تجهیزات بیمارستانی با اولویت بیمارستانهای مناطق توسعه نیافته، مصارف هیات امنای ارزی و ارتقاء سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج و اقدام نماید.

کد N107131

وبگردی