آفتاب

تقوی: اگر امام (ره) را بشناسیم، انقلاب را شناخته ایم

تقوی: اگر امام (ره) را بشناسیم، انقلاب را شناخته ایم

تهران-ایرنا- رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که بیان و رفتار امام خمینی (ره) و مواضعش برگرفته از اسلام ناب بود، اظهارداشت: اگر امام راحل را بشناسیم، انقلاب را شناخته ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمینˈ سیدرضا تقوی ˈ روز پنجشنبه در مراسم جشن انقلاب که در مصلی تهران برگزار شد با اشاره به این که تاریخ انقلاب موضوعی است که باید به آن توجه شود، افزود: در کشور ما این انقلاب عظیم ایجاد شد که باید تاریخ آن را به خوبی بنویسیم و برای مردم بگوییم.

تقوی ادامه داد: باید در تاریخ ببینیم انقلاب چه کرد، چه ارزش هایی را آورد، نقش مردم در این انقلاب چه بود و چه کسی این انقلاب را هدایت کرد و آن اندیشه و تفکر که این انقلاب را ایجاد کرد چه اندیشه ای بود.

وی افزود: مردم با شعارهایشان اعلام کردند، نهضت ما حسینی است شعارهای «نصر من الله و فتح قریب»،« الله الکبر» و «لا اله الا الله» برگرفته از اندیشه این انقلاب بود.

تقوی در ادامه اظهارداشت: شناساندن انقلاب و امام (ره) به ویژه به نسل جدید و نسل های آینده از وظایف نسل اولی ها و نسل دومی های انقلاب است و آن ها باید ارزش های انقلاب را به نسل های بعدی انتقال دهند.

تقوی در پاسخ به این سوال که امام خمینی (ره) چگونه رهبر شد گفت: ایشان اعتماد مردم را جلب کرد و در این راستا از خود شروع کرد و اعتماد مردم را جلب کرد.

وی اظهار داشت: مدرسه فیضیه منبع جوشش فریاد انقلاب بود و این انقلاب از فیضیه آغاز شد.

ادامه دارد...

سیام**1058**9121**1478
کد N107070

وبگردی