آفتاب

استانبول دوباره صحنه تظاهرات ضد دولتی شد

استانبول دوباره صحنه تظاهرات ضد دولتی شد

آنکارا- صدها تن از معترضان ترکیه ای، نیمه شب چهارشنبه با برگزاری تظاهراتی در استانبول علیه دولت ترکیه شعار داده و خواهان محاکمه عاملان قتل تظاهرات های تابستان گذشته شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری دوغان، تظاهرکنندگان که در میدان کادیکوی در بخش آسیایی استانبول تجمع کرده بودند، در حالی که علیه دولت آنکارا شعار می دادند به سوی دفتر حزب حاکم عدالت و توسعه راهپیمایی کردند.

درگیری میان معترضان به سیاست های رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و نیروهای پلیس هنگامی تشدید شد که تظاهرکنندگان تلاش کردند به مقر حزب عدالت و توسعه در منطقه کادیکوی بروند.

براساس این گزارش، نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان مخالف دولت ترکیه با یکدیگر درگیر شدند و پلیس ضد شورش ترکیه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گازهای اشک آور و ماشین های آبپاش استفاده کرد.

این تظاهرات در اعتراض به کشته شدن یک معترض در تابستان گذشته به نام ˈ محمد آیوالی تاشˈ در جریان تظاهرات های پارک گزی در میدان تقسیم استانبول برگزار شد.

تظاهرکنندگان خواهان محاکمه و مجازات عاملان قتل 6 معترض که در جریان تظاهرات های یاد شده در شهرهای مختلف ترکیه کشته شدند، بودند.

خاورم ** 2010* 230**1144
کد N107019

وبگردی