آفتاب
| 143464

السیسی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر می‌شود

السیسی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر می‌شود

در حالی که حامیان السیسی وی را «رهبری قدرتمند» می‌دانند که می‌تواند ثبات را به مصر بازگرداند، منتقدان وی، به قدرت رسیدن یک فرمانده نظامی را بازگشت و ادامه دوران اختناقی می‌دانند که «حسنی مبارک» برای ۳۰ سال در این کشور حکم‌فرما کرده بود.

«عبدالفتاح السیسی» فرمانده ارتش مصر به یک روزنامه کویتی گفته است که می‌خواهد برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو اعلام کاندیداتوری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌‌بی‌سی٬ روزنامه کویتی «السیاسه» نوشته است که فیلد مارشال السیسی در پاسخی به پرسش این روزنامه گفته است که برای اجابت خواسته مردم مصر می‌خواهد نامزد ریاست جمهوری شود.

از ماه‌ها پیش، احتمال نامزدی این ارشدترین مقام ارتش مصر مطرح شده بود اما تاکنون هیچ واکنش رسمی از ارتش مصر منتشر نشده است. با وجود این، شورای فرماندهی ارتش مصر در اقدامی حمایت‌آمیز، ماه گذشته میلادی ارتشبد السیسی را به مقام فیلد مارشالی که بالاترین درجه نظامی در مصر است٬ ارتقا داد.

انتخابات ریاست‌جمهوری مصر قرار است طی شش ماه آینده برگزار شود.

در حالی که حامیان السیسی وی را «رهبری قدرتمند» می‌دانند که می‌تواند ثبات را به مصر بازگرداند، منتقدان وی به قدرت رسیدن یک فرمانده نظامی را بازگشت و ادامه دوران اختناقی می‌دانند که «حسنی مبارک» رئیس‌جمهوری سرنگون شده مصر برای ۳۰ سال در این کشور حکم‌فرما کرده بود.

کد N106958

وبگردی