آفتاب
با تصویب مجلس؛

صندوق توسعه مجاز به صدور ضمانت نامه برای مناقصات خارجی شد

صندوق توسعه مجاز به صدور ضمانت نامه برای مناقصات خارجی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صندوق توسعه ملی اجازه دادند که برای پیش پرداخت و تجهیز کارگاه پیمانکاران ایرانی که در مناقصه‌های خارجی برنده می‌شود در بانکهای کشور هدف‌ سپرده گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجلس شورای اسلامی در بندهای هزینه‌ای لایحه بودجه 93 مصوب کرد که شرکتها و سرمایه‌گذاران خارجی که در چارچوب قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی مصوب 4/3/1381 مجمع تشخیص مصلحت نظام ثبت شده و مجوز فعالیت گرفته‌اند مشروط به اینکه حداقل 50 درصد از کل سرمایه‌ گذاری طرح توسط شریک خارجی تامین شده باشد از شمول جزء 5 بند ط ماده 84 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مستثنی هستند.

همچنین با تصویب مجلس شورای اسلامی صندوق توسعه ملی اجازه دارد برای صدور ضمانت نامه و یا تامین نقدینگی برای پیش پرداخت و تجهیز کارگاه پیمانکاران ایرانی که در مناقصه‌های خارجی برنده می‌شوند یا شرکتهایی که موفق به صدور کالا یا خدمات فنی و مهندسی هستند تسهیلات سپرده‌گذاری کنند.

همچنین به سرمایه گذاران بخش خصوصی یا تعاونی برای طرح های توسعه ای بالا دستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک با تضمین وزارت نفت بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی تسهیلات تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N106785

وبگردی