آفتاب

هند: به اتباع 180 کشور روادید ورود می دهیم - ایران استثنا است

هند: به اتباع 180 کشور روادید ورود می دهیم - ایران استثنا است

دهلی نو - ایرنا - یک مقام ارشد دولت هند در اظهاراتی عجیب و بدون ارائه دلیل گفت که کشورش در برنامه دارد به گردشگران 180 کشور به هنگام ورود روادید بدهد اما ایران در این زمینه استثنا است.

به گزارش ایرنا، ˈ راجیو شوکلاˈ وزیر برنامه ریزی هند عصر چهارشنبه به خبرنگاران در دهلی نو گفت:ما تصمیم گرفته ایم که تسهیلات صدور روادید را به هنگام ورود برای اتباع 180کشورجهان فراهم سازیم.

وی افزود: آمادگی بخش های مختلف برای اجرای این طرح پنج الی شش ماه طول خواهد کشید و امیدواریم که این تسهیلات از فصل آتی گردشگری که از ماه اکتبر آغاز می شود، فراهم گردد.

شوکلا در ادامه اظهاراتش بدون ارائه دلیلی اظهارداشت که این تسهیلات اکنون برای اتباع 180 کشور جهان به استثنای پاکستان، سودان، افغانستان، ایران، عراق، نیجریه، سریلانکا و سومالی فراهم خواهد شد.

وی که پس از نشست نمایندگان وزارتخانه های مختلف سخن می گفت ، افزود: روادید الکترونیکی برای مدت 30 روز از تاریخ ورود گردشگر به هند اعتبار خواهد داشت.

شوکلا افزود، این اقدام به منظور تقویت بخش گردشگری صورت خواهد گرفت و انجام آن به تایید کابینه هند نیاز ندارد و وزارت کشور این موضوع را در یک فرصت مناسب اعلام خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات بخش گردشگری هند را تقویت خواهد کرد و یک اقدام تاریخی است، اظهارداشت: یک سایت رایانه ای جداگانه جهت ارائه تسهیلات برای اتباع خارجی خواهان دیدار از هند به عنوان گردشگر ایجاد خواهد شد و آنان باید درخواست خود را به همراه هزینه روادید دراین سایت درج کنند. روادید بصورت الکترونیکی در طول سه روز صادر خواهد شد.

شوکلا گفت که روادید را به هنگام ورود می توان از همه 26 فرودگاه عمده هند که پروازهای خارجی ازآنها صورت می گیرد کسب نمود.

دولت هند درحال حاضر به اتباع 11 کشور از جمله فنلاند، فیلیپین، سنگاپور و ژاپن به هنگام ورود روادید صادر می کند.

آساق ** 2164 ** 275 **
کد N106748

وبگردی