آفتاب

سازمان ملل حمله به وزارت خارجه عراق را محکوم کرد

سازمان ملل حمله به وزارت خارجه عراق را محکوم کرد

نیویورک، ایرنا - سخنگوی بان کی مون اعلام کرد سازمان ملل حمله به ساختمان وزارت خارجه عراق را بشدت محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان آن شده است.

به گزارش ایرنا فرهان حق روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت از نظر مقام های سازمان ملل حمله به اماکن دیپلماتیک و مراکز دولتی بر اساس موازین مذهبی، سیاسی و اجتماعی محکوم است و عاملان آن باید در دادگاهی صالحه محاکمه شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سخنرانی دبیرکل سازمان ملل در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی در روسیه اظهار داشت: بان کی مون به عنوان نخستین سخنران این مراسم، دیدگاههای خود را در خصوص مهمترین مسایل مهم جهانی به ویژه نقش ورزش در صلح و دوستی بین ملت ها بیان خواهد کرد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت کمیته امداد های فوری سازمان ملل در خاور میانه از امروز تزریق واکسن فلج اطفال به کودکان در اردوگاه های پناهندگان فلسطینی در یرموک را آغاز کرده است.

فرهان حق همچنین در خصوص اظهارات اخیر بان کی مون درباره احتمال تاخیر در اجرای عملیات امحا سلاح های شیمیایی در سوریه گفت :

دبیرکل سازمان ملل معتقد است که این تاخیر غیر قابل اجتناب است.

وی یاد آور شد که زیگرید کاگ نماینده ویژه بان کی مون در کمیته مشترک امحا سلاح های شیمیایی در سوریه فردا (پنج شنبه) گزارشی از اخرین تحولات مربوط به این عملیات را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد داد.

سخنگوی بان کی مون همچنین به مسئله برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان اشاره کرد وگفت : حضور زنان در انتخابات جاری در این کشور امری ضروری خواهد بود.

اروپام 2253 **1908
کد N106668

وبگردی