آفتاب

رئیس جمهور: هنر دستوری نیست/ تغییرات بودجه نباید به حدی باشد که شاکله آن به هم بخورد

رئیس جمهور: هنر دستوری نیست/ تغییرات بودجه نباید به حدی باشد که شاکله آن به هم بخورد

رئیس جمهور در ادامه گفت وگوی تلویزیونی خود گفت: خود نمایندگان توجه دارند که شاکله بودجه نباید به هم بخورد. البته نمایندگان تغییراتی میدهند که حقشان است ولی نباید به حدی باشد که شاکله به هم بخورد.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در پاسخ به این پرسش که چرا فکر میکنید مردم نیاز دارند که وقتی به پرده سینما نگاه می کنند و یا به هر هنری، باید امیدوار شوند، گفت:البته ما به هنر نمیتوانیم دستور بدهیم. هنر دستوری نیست. اما مردم می توانند بخواهند. خواست مردم برای همه بخش ها اصل است. من فکر میکنم مردم ما امروز نشاط و امید بیشتر می خواهند. من هم در سخنرانی ام برای هنرمندان ازآنها خواستم که در بخش های مختلف هنری ازجمله بخش تئاتر و سینما و بخش های دیگر امید را بیافرینند. خواست مردم را مدنظر قرار دهند و در پیام به جشنواره گفتم که باید آشتی بین سینما و مردم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه نباید گیشه های سینما خلوت باشد، افزود:باید فیلمی را ایجاد و خلق کنیم که صف های طولانی برای دیدن فیلم باشد.
روحانی خاطرنشان کرد: واقعا هنر بهترین تاثیرگذار است برای اینکه پیام ها را به دل بشناسند. ما امروز نیاز به فعالیت اقتصادی و وجدان کاری و مبارزه با فساد و ویژه خواری داریم. روابط خوب و عزت مندانه با دنیا میخواهیم. مردم ما عزیز هستند و بزرگ. همه اینها باید در فیلم ها منعکس شود. کما اینکه برخی فیلم ها اینگونه بوده است.
رئیس قوه مجریه در پاسخ به اینکه از نحوه بررسی بودجه در مجلس تغییرات آن راضی است یا خیر، اظهار داشت:ما هرچه مصوب مجلس و تایید شورای نگهبان باشد خود را موظف به اجرا میدانیم. البته خود نمایندگان توجه دارند که شاکله بودجه نباید به هم بخورد. البته نمایندگان تغییراتی میدهند که حقشان است ولی نباید به حدی باشد که شاکله به هم بخورد.
وی که می گفت من الان قضاوتی ندارم چون هنوز بررسی تمام نشده است، خاطر نشان کرد: البته دلم میخواست درباره یارانه قدم جدی در مجلس برداشته شود البته هنوز بررسی ها پایان نیافته است. بحث بودجه عمرانی برای ما مهم بود. کل سقف بودجه مقداری بالا رفته است. ما 194 هزار میلیارد پیش بینی کردیم مجلس تقریبا 15 هزار میلیارد اضافه کرده است. من الان قضاوت نهایی ندارم چون بودجه تمام نشده و شورای نگهبان نظر نداده.
روحانی اظهار داشت: دلم میخواست در بحث یارانه هم تکلیف مشخص شود. ما میخواستیم لایحه جدا در این باره بدهیم. امیدوارم این هم به سامانی برسد و این مساله به سال آینده نیفتد. چون ممکن است مقداری شروع برنامه دیرشود ما میخواهم به بحث یارانه وارد شوم.
رئیس جمهور درباره برخی شایعات درباره پرداخت یارانه ها هم با بیان اینکه اینکه گفته می شود یارانه عده ای قطع می شود،درست نیست و دولت برای قطع یارانه تصمیمی ندارد،ادامه داد: ممکن است فرمی در اختیار مردم قرار بگیرد که مردم پرکنند و بر اساس آن تصمیمی گرفته شود. در عین حال از مردم میخواهیم آنها که نیازمند نیستند خودشان انصراف دهند. چون در این صورت دست ما بازتر می شود برای بخش نیازمند وبخشهای مهم.
وی گفت: ما الان در بخش محیط زیست مشکل اساسی داریم. در تهران تقریبا در سال 100 روز وضع هوا ناسالم است.حتی بیشتر از 100 روز. برخی میگویند در سال 91 فقط 210 روز سالم بوده. تنها هم تهران نیست و کلانشهرها با این مشکل روبرو هستند. خیلی کارهای زیاد باید انجام شود برای کم شدن آلودگی ها. در فصل آلودگی نمی توانیم گاز به کارخانه ها و نیروگاه ها برسانیم. جای تاسف دارد کشوری که بالاترین منابع و ذخایر گازی را برعهده دارد، الان برای مصارف خانگی در فصل سرد دچار مشکل می شویم.
وی گفت:انشاءالله با برنامه ریزی مفصل دولت در سال آینده مشکل گاز نخواهیم داشت.

/212 27

کد N106630

وبگردی