آفتاب

روحانی/13/: در سال آینده مشکل کمبود گاز نخواهیم داشت/پنج میلیون نفر را بیمه می‌کنیم

روحانی/13/: در سال آینده مشکل کمبود گاز نخواهیم داشت/پنج میلیون نفر را بیمه می‌کنیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "در تهران و کلان‌شهرها با مشکلات زیست محیطی مواجهیم"، گفت: ما برای حل این مشکل به سرمایه‌گذاری در بخش ناوگان حمل و نقل نیاز داریم. ما اکنون در فصل آلودگی نمی‌توانیم به کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها گاز برسانیم.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در بخش دیگری از گفت‌وگوی تلویزیونی خود، اظهار کرد: جای تأسف دارد کشوری که بیشترین منابع گازی را دارد، در بخش مصرف خانگی گاز دچار مشکل است. البته دولت در این زمینه برنامه دارد و ما در سال آینده مشکل کمبود گاز نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که همه بخش‌های انرژی اکنون دچار مشکل شده است، زیرا درآمد آن‌ها به یارانه‌ها اختصاص یافته است. در صورتی که تصمیم فوری گرفته نشود، در تابستان سال آینده ما با مشکل خاموشی برق مواجه خواهیم بود.

روحانی افزود: در بحث یارانه‌ها باید به محیط زیست، انرژی و مهم‌تر از همه به سلامت بپردازیم و باید کاری کنیم که اگر کسی وارد بیمارستان می‌شود، همه نیازهایش در همانجا تأمین شود. ما قدم به قدم در زمینه سلامت حرکت می‌کنیم و اولین قدم ما این است که همه اقشار نیازمند را تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دهیم. آمارها می‌گوید اکنون باید پنج میلیون نفر را بیمه کنیم و دولت مصمم است در طول چهار سال آینده تمام مردم را تحت پوشش درمانی قرار دهد اما برای اولین گام در سال آینده قول می‌دهم که این پنج میلیون نفر بیمه شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه "بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها باید به تولید یعنی کشاورزی، خدمات و صنعت اختصاص یابد"، خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر درآمدها به صورت یارانه پرداخت شده و در این زمینه قانون اجرا نشده و عدالت هم در نظر گرفته نشده است. پرداخت مساوی یارانه به همه افراد منطبق بر قانون و خواست نمایندگان مجلس نیست. ما تلاش می‌کنیم نقص‌های یارانه‌ها را کاهش دهیم و بخشی از درآمدها را به انرژی اختصاص دهیم و شرایطی را فراهم می‌کنیم که این قدم‌ها به زودی برداشته شود.

رئیس‌جمهور همچنین افزود: شایعاتی که در مورد افزایش زیاد قیمت انرژی مطرح می‌شود، صحت ندارد. ما شیب ملایمی را در این زمینه انتخاب کرده‌ایم تا تورم و رکود کنترل شود. برای قدم بعدی یارانه‌ها مردم دچار مشکل نمی‌شوند.

ادامه دارد...

کد N106626

وبگردی