آفتاب

رییس جمهور/9/:از اشکالات پرداخت سبد کالا متاثر شدم

رییس جمهور/9/:از اشکالات پرداخت سبد کالا متاثر شدم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با بیان این‌که ما بزرگ‌ترین ذخایر گازی را در اختیار داشته و دومین کشور از نظر منابع نفتی هستیم، گفت: منابع ما فراوانی و نیروهای انسانی قوی را دارا هستیم. اجلاس داووس قدم بزرگی در این راه بود که البته دیدارها و مصاحبه‌های مختلفی هم در آن انجام شد.

رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که جواب شما به منتقدان توافقنامه ژنو چیست؟ اظهار کرد: انتقاد خوب است و ما از آن استقبال می‌کنیم. مردم باید انتقاد کنند. انتقاد من به دانشگاه این بود که چرا دانشگاه در صحنه‌ها حضور کمی دارد. دانشگاه باید در همه عرصه‌ها حضور بیشتری داشته باشد و به نیازهای جامعه پاسخ دهد. محصول دانشگاه باید به جامعه بیاید و دانشگاه باید چرخه تولید را فعال کند و در ضمن درباره مسائل مختلف اظهارنظر کند.

وی در ادامه با بیان این‌که ما در توافقنامه ژنو به دنبال رویکرد برد برد بودیم، خاطرنشان کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند که باید رویکرد برد- باخت انتخاب شود. رویکرد برد- باخت در دنیای امروز معنا ندارد. رویکرد برد- برد به این معناست که ما در یک بخش برنده شویم و طرف مقابل هم منافعی به دست آورد. در رویکرد بر-د برد است که توافقنامه باقی می‌ماند.

رییس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد:‌ برای ما این مهم است که خطوط قرمز و خواست و عزت مردم مدنظر باشد. ما امروز شاهد عزت مردم هستیم. صف‌های طولانی خارجی‌ها برای ورود به ایران نشان می‌دهد که این ملت صدای عظمت خود را به گوش جهانیان رسانده است. در واقع اکنون ملت ایران فرصت جدیدی را خلق کرده است.

روحانی در ادامه با اشاره به این‌که ما در این توافقنامه یک قدم مهم برداشتیم، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند در دنیا ایران‌هراسی را جا بیندازند و در سایه ایران‌هراسی، جنایتکاران هر اقدامی را در منطقه انجام دهند. آنها به دنبال ترساندن همسایه‌های ما و برخی ملت‌ها هستند، اما ما توانستیم به توطئه ایران‌هراسی ضربه بزنیم و بگوییم ایران برای دنیا خطری ندارد و فعالیت‌های ایران صلح‌آمیز است.

وی همچنین اظهار کرد: ایران درهای خود را طبق قانون برای نظارت بین‌المللی باز کرده است. ما به توطئه ایران‌هراسی ضربه وارد کردیم و فضای دنیا را برای تعامل بیشتر آماده کردیم. ما به تحریم‌ها هم ضربه وارد کردیم، البته در این مسیر راه طولانی در پیش داریم. ما اکنون شاهد هستیم که آمریکایی‌ها مصاحبه‌های مختلفی را تحت فشار داخلی انجام می‌دهند و راست و دروغ را به هم می‌بافند. ما توفیق بزرگی داریم که نیازی به چنین مصاحبه‌هایی نداریم، زیرا مردم ما کاملا می‌فهمند، البته عده‌ای هم باید انتقاد کنند، زیرا این کشور آزاد است و ما نمی‌خواهیم بگوییم کارهای ما هیچ نقصی ندارد.

رییس‌جمهور در ادامه اظهار کرد:‌ اقشار آسیب‌پذیر جامعه ما از نظر سلامت و امنیت غذایی در فشار هستند. ، تامین اعتبار برای حل مشکل این اقشار مشکل است اما من گفتم باید به این اقشار کمک کنیم. سبد کالا برای کمک به این اقشار بود که جایگزین یارانه نمی‌شود و یارانه سر جای خود باقی می‌ماند. البته این طرح اشکالاتی هم داشت که من متاثر شدم و دستور دادم هیاتی مشکلات به وجود آمده را بررسی کند، اما من می‌خواهم بگویم ما نه یک سیستم مالیاتی دقیقی در کشور داریم که ثروت ثروتمندان را شفاف بیان کند و نه یک سیستم جامع تامین اجتماعی داریم تا وضع فقرا را مشخص کند.

ادامه دارد...

کد N106613

وبگردی