آفتاب

رئیس‌جمهور/6/: در سفرهای استانی تصمیماتی می‌گیریم که بتوانیم اجرا کنیم

رئیس‌جمهور/6/: در سفرهای استانی تصمیماتی می‌گیریم که بتوانیم اجرا کنیم

در ادامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور، یکی از مجری‌ها با اشاره به سفر روحانی به خوزستان، پرسشی در این زمینه مطرح کرد و گفت: چقدر قرار است که دولت تصمیماتی را که در سفرهای استانی می‌گیرد به منصه ظهور برساند و شما استان‌های دیگر را با چه معیاری تعیین می‌کنید؟

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش، ضمن تشکر از مردم خوزستان، خاطرنشان کرد: مردم خوزستان در دوران دفاع هشت ساله در خط مقدم حضور داشتند و حق بزرگی برای استقلال، عظمت و پیروزی در جنگ تحمیلی دارند.

روحانی با بیان اینکه "من احترام خاصی برای همه مردم بویژه مردم استان‌هایی که در دوران دفاع مقدس در خط مقدم حضور داشتند، قائلم"، گفت: حضور در استان‌ها برای دولت مغتنم است، چراکه در این اقدام از نزدیک حرف‌ها و نظرات فرهیختگان، علما، اندیشمندان و اقشار مختلف استان‌ها را می‌شنویم که اینها برای ما مغتنم هستند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "آنچه برای من در سفرهای استانی مهم است، این است که در این سفرها تصمیماتی که اتخاذ می‌شود، تصمیماتی فی‌البداهه نباشد"، افزود: به نظر من تصمیماتی که در سفرهای استانی اتخاذ می‌شود باید یا از قبل در مورد آنها فکر و برنامه‌ریزی شود یا اینکه چنانچه در سفرهای استانی اتخاذ می‌شود، بعداً در تهران مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه "در سفر استانی اخیر، تصمیمات از قبل در تهران بررسی شد"، اظهار کرد: در این سفر تصمیمات مهمی راجع به استان خوزستان اتخاذ شد که مهمترین آن، بخش زمین‌های کشاورزی و رساندن آب به زمین‌های مستعد کشاورزی بود.

روحانی با بیان اینکه "اولین تصمیم دولت در سفر به خوزستان، تأمین آب مردم شهرستان اهواز بود"، تصریح کرد: این تصمیم ظرف یک هفته پس از اتخاذ، انجام شد و همچنین همه تصمیماتی که در این سفر اتخاذ شد، به حول و قوه الهی انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اساس سفرهای استانی بر این است که دولت در این سفرها تصمیماتی بگیرد که بتواند ظرف چهار سال فعالیت خود آنها را اجرایی و عملیاتی کند.

در ادامه، مجری برنامه با اشاره به حضور روحانی در اجلاس داووس، این پرسش را مطرح کرد که "آیا شما برای حضور در این اجلاس صرفاً به دعوتی پاسخ داده بودید یا اینکه برنامه‌ درازمدتی برای همکاری و تعامل با جهان در دستور کار خود قرار داده‌اید؟" که رئیس‌جمهور پاسخ داد: هر دو؛ ما هم دعوت به پاسخ دادیم و هم هدف والاتری مدنظر قرار دادیم.

ادامه دارد...

کد N106602

وبگردی