آفتاب

گفت وگوی روحانی با مردم آغاز شد

گفت وگوی روحانی با مردم آغاز شد

گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور ساعت 22:54 دقیقه به دنبال قطع پخش سریال شبکه یک آغاز شد.

به گزارش خبر آنلاین، رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود از مردم تشکر کرد و ایام دهه فجر را به ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت گفت.

مهمترین محور سخنان رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

* از مردم عزیز که مدت مدیدی پای تلویزیون منتظر این برنامه بودند تشکر میکنم اما خوشحالم که با این تاخیر شما را در این برنامه داریم امشب.
* دهه مبارک فجر را تبریک عرض میکنم. به روح بلند امام عزیز بنیانگذار نظام و راهبر انقلاب اسلامی درود و سلام می فرستم و به همه شهیدانی که در راه انقلاب و دفاع مقدس جان خود را برای عزت و عظمت امت و انقلاب فدا کردند.
انقلاب اسلامی ما یک معجزه بزرگ تاریخی بود. شاید سراغ نداشته باشیم که ملتی نه در برابر یک رژیم، آنهم یک رژیم بی رحم تا دندان مسلح بلکه ملتی در برابر قدرتهای جهان آنهم تنها با توان فرهنگی اش به پیروزی دست یابد. همانها که عامل پیروزی این انقلاب بزرگ شد امروز می تواند عاملی باشد برای پیروزیهای مجدد این ملت در برابر قدرتهای جهانی. آگاهی مردم، وحدت مردم و فداکاری مردم. در کنار راهبری چون امام خمینی(ره) باعث آن پیروزی بزرگ شد و وقتی وحدت آمد، آگاهی و فداکاری آمد، آنجا دیگر فیض و لطف و نصرت الهی هم خواهد بود و همان است که باعث پیروزی می شود. امروز هم اگر همان آگاهی و بیداری و وحدت و اتحاد میان ملت و ایثار و فداکاری در کنار پرچمدار امروز انقلاب یعنی حضرت آیت الله خامنه ای ادامه داشته باشد پیروز صحنه در برابر همه قدرتها خواهیم بود.
اینجا میخواهم از ملت بزرگ و عزیز ایران بخواهم که 22 بهمن امسال متفاوت با همه 22 بهمن ها باشد. گرچه همه ساله 22 بهمن ملت بزرگ ما عظمت آفریدند. حماسه آفریدند. اما امسال سال دیگری است و سال حماسه سیاسی است و برای حماسه سیاسی تنها 24 خرداد و آن حماسه بزرگ ملی شاید کافی نباشد. باید آن حماسه ضمیمه شود با حماسه حضور مردم، فریاد مردم، فریاد وحدت مرد. اتحاد مردم امسال در روز 22 بهمن.

روحانی از همه افراد و تشکل ها واحزاب و اقوام و پیر و جوان و زن و مرد و بخصوص جوانان عزیز خواست که در 22 بهمن حماسه بزرگ دیگری را بیافرینند. وی گفت: امیدوارم شاهد شکوه و عظمت در این روز باشیم.

/212 27

کد N106600

وبگردی