آفتاب

رییس جمهور /4/:زنجیرهای بسته شده به تحرک اقتصادی کشور در حال پاره شدن هستند

رییس جمهور /4/:زنجیرهای بسته شده به تحرک اقتصادی کشور در حال پاره شدن هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوی زنده خود با مردم با اشاره به اولویت‌های سیاست خارجی دولت یازدهم، گفت: عظمت و عزت ملت ایران و تعامل سازنده با کشورهای مختلف جهان توانسته شرایط جدیدی را برای کشور ما ایجاد کند.

وی با بیان این‌که روابط ما با همسایگان‌مان روز به روز در حال حرکت به سمت جلوست، تصریح کرد: ما مباحث بسیار مفصلی را با همه همسایگان خود تقریبا داشتیم، البته برخی از شرایط ایجاب کرده که با برخی از این کشورها روابط نزدیک‌تر و بحث‌های مفصل‌تری داشته باشیم و با رهبران برخی از آنها ملاقات کنیم.

روحانی با اشاره به دیدار خود با مقامات عالیرتبه کشورهای ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان، اظهار کرد:‌ اخیرا نخست‌وزیر ترکیه به تهران آمده بود و در جریان این سفر در مورد روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف و مسائل منطقه‌ای و جهانی بحث و گفت‌وگو شد.

رییس‌جمهور همچنین به سفر نخست‌وزیر عراق به تهران و بحث‌های صورت گرفته در جریان این سفر از جمله در مورد لایروبی و پاکسازی اروندروند، محیط زیست، ریزگردها و روابط دوجانبه اشاره کرد و گفت: با کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس ارتباطات و گفت‌وگوهایی داشتیم از جمله اینکه تعدادی از مقامات امارات چندی پیش به تهران آمدند. پادشاه عمان نیز به تهران آمد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دیدارش با نخست‌وزیر پاکستان در سازمان ملل اشاره کرد و یادآورشد: آقای نخست‌وزیر اظهار تمایل کردند که به زودی به ایران سفر کنند. رییس‌جمهور افغانستان نیز تاکنون دو بار به ایران سفر کردند و در فکر یک قرارداد بلندمدت با افغانستان هستیم.

روحانی همچنین به رابطه ایران با کشور روسیه و رفت و آمد صورت گرفته بین مقامات دو کشور اشاره کرد و گفت: ما شاهد یک روابط گسترده با روسیه در آینده خواهیم بود.

رییس‌جمهور تاکید کرد: روابط با همسایگان یک اصل مهم و دارای اولویت برای ما است. همان‌طور که روابط با کشورهای منطقه نیز برای ما در اولویت قرار دارد.

وی همچنین به رابطه ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی اشاره کرد و گفت: در قضیه توافقنامه ژنو مردم شاهد بودند که ما توانستیم با قدرت‌های بزرگ در قدم اول با عزت و با حفظ حقوق ملت ایران به یک تفاهم برسیم و اکنون شاهد این هستیم که بسیاری از زنجیره‌های ظالمانه و ناحقی که به تحرک اقتصادی جامعه ما بسته شده بود، در حال پاره شدن هستند.

روحانی گفت: ‌در زمینه صنعت غذا، خودروسازی، پتروشیمی ما امروز شاهد پاره شدن زنجیره‌ها هستیم.

ادامه دارد

کد N106592

وبگردی