آفتاب

روحانی/5/: شاهد گسستن زنجیرهای اقتصادی هستیم/در سیاست خارجی، ملت گام بلندی برداشت

روحانی/5/: شاهد گسستن زنجیرهای اقتصادی هستیم/در سیاست خارجی، ملت گام بلندی برداشت

رئیس‌جمهور گفت: در زمینه خدمات، بیمه، کشتیرانی و مسائل بانکی و پولی شاهد گسستن زنجیرها هستیم. آنچنان این حرکت موجب عصبانیت دشمنان شده که تندروها در آمریکا هر روز سخن می‌گویند و رژیم صهیونیستی از این توافقنامه ناراحت است.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در ادامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با بیان اینکه "توافقنامه ژنو اولین موفقیت ملت ایران در تعامل با جهان از موضع حکمت، عزت و مصلحت است"، اظهار کرد: البته سیاست‌های کلی در روابط خارجی در چارچوب سیاست‌هایی است که آن‌ها را رهبری تنظیم می‌کند و اجرای آن‌ها در اختیار دولت است.

وی درباره هیأت دولت نیز گفت: ما دولتی داریم که بسیار صمیمی است و با همکاری و تعامل بسیار نزدیک عمل می‌کند و شایعاتی که مطرح می‌شود، بی‌اساس است. معاون اول، سایر معاونان و وزرا به جد فعال هستند و همه می‌خواهند خدمتگزار مردم باشند. ملت هم باید از کل دولت پشتیبانی کند و بر کل دولت نظارت داشته باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه "در سیاست خارجی، ملت گام بلندی برداشته است"، اظهار کرد: ما شاهد آثار این گام بلند در روابط خارجی و مسائل اقتصادی، فرهنگی و ارتباط بین ملت‌ها خواهیم بود. اکنون شرایط حضور فعال‌تر ایران در منطقه و جهان مهیا شده و در آینده هم بیشتر خواهد بود.

روحانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که "تعامل قوا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟" خاطرنشان کرد: بدون تعامل و همفکری قوا ما نمی‌توانیم حرکت رو به جلو داشته باشیم یا این حرکت بسیار کُند خواهد بود. وقتی بین قوا و سایر سازمان‌های نظام، روابط صمیمانه‌ای وجود داشته باشد و همه پیگیر اهداف ملی باشند، مردم خوشحال می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به دو جلسه مشترک دولت و مجلس، گفت: من جلسه‌ای هم با رؤسای سایر قوا داشته‌ام که این جلسات در آینده هم ادامه خواهد داشت. بحث اصلی من در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس، درباره روند یارانه‌ها بود. ما در بحث یارانه‌ها به وحدت نظر نیاز داریم. در این زمینه ما تبصره‌ای به مجلس ارائه کرده‌ایم که فراز و نشیب‌هایی دارد و باید ببینیم که مجلس درباره این تبصره چه می‌کند.

ادامه دارد...

کد N106591

وبگردی