آفتاب
اخبار بحرین/

موضع نظامی ارشد بحرینی درباره ایران/ انتقاد پارلمان اروپا از آل خلیفه

موضع نظامی ارشد بحرینی درباره ایران/ انتقاد پارلمان اروپا از آل خلیفه

موضع فرمانده کل نیروهای مسلح رژیم بحرین درباره ایران و انتقاد پارلمان اروپا از آل خلیفه از مهمترین اخبار این کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المنامه، شیخ خلیفه بن احمد آل خلیفه فرمانده کل نیروهای مسلح بحرین مدعی شد: برخی کشورها ممنوعیت های تسلیحاتی ضد بحرین اعمال کردند که انگلیس و آمریکا از جمله آنها هستند برخی از کشورهای اروپایی از این تصمیم خود صرف نظر کرده اند اما برخی دیگر مانند آمریکا و آلمان بر مواضع سابق خود اصرار دارند اما این تاثیری بر ما ندارد و ما از ممنوعیت های تاثیری نمی پذیریم زیرا بحرین با بسیاری از کشورها رابطه دارد و از این راه سلاح های جدید را از کشورهای مختلف می خرد و عملیات تامین سلاح ادامه دارد.

وی درباره تفاهمات آمریکا با ایران نیز اعلام کرد: قبلا از جنگ میان ایران و آمریکا زیاد صحبت می شد و هم اکنون از تفاهمات آمریکا با ایران سخن گفته می شد. اختلاف ایران و آمریکا به نفع کشورهای منطقه نیست بلکه به بحرانی شدن اوضاع در منطقه منجر می شود. بهبود روابط میان این دو کشور به ثبات منطقه منجر می شود. ایران بهتر است به جای بهبود روابط خود با آمریکا به بهبود روابط با کشورهای همسایه بپردازد و ما حق داریم که نگران توافق ایران با کشورهای بزرگ باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: آمریکا به سبب سیاستهای خود در قبال برخی کشورهای منطقه دوستان خود را در شورای همکاری خلیج فارس از دست می دهد. تفاهم و صلح بهتر از جنگ است. کشورهای غربی دوست دائمی ندارند بلکه منافع دائمی دارند و در حال حاضر منافع آنها ایجاب می کند که به سوی ایران تمایل پیدا کنند و این به سبب عراق و افغانستان است. آمریکا در سال جاری از افغانستان نظامیان خود را خارج می کند. آنها سیاست خود را تغییر می دهند زیرا منافع آنها تغییر پیدا کرده است. اصل برای آنها منافع است نه دوستی. آنها می گویند که دوست دائمی وجود ندارد بلکه منافع دائمی وجود دارد. آنها اینجا برای دفاع از ما حضور ندارند بلکه به دنبال دفاع از منافع و نیازهای استراتژیک خود هستند.

خبر دیگر درباره بحرین اینکه پارلمان اروپا خواستار آزادی همه زندانیان از جمله نبیل رجب و عبدالهادی الخواجه و ابراهیم شریف شد.

در بیانیه پارلمان اروپا آمده است: دستگاه قضایی بحرین باید بی طرفانه و شفاف عمل کند. رژیم بحرین باید همسو با قوانین بین المللی حرکت کند. رژیم بحرین باید به حقوق بشر و آزادی های اساسی احترام بگذارد. راهکار بحران در بحرین اعتماد متقابل است.

از سوی دیگر منابع حقوقی بحرینی هر گونه دیدار میان رژیم با مخالفان و رهبران زندانی آنها را تکذیب کردند.

خبر دیگر اینکه علما واساتید حوزه های دینی بحرین شکوائیه ای تنظیم شده علیه رژیم بحرین درباره انحلال شورای اسلامی علمای بحرین را امضا کردند.

از سوی دیگر محمود العالی معاون رئیس شورای اسلامی علمای بحرین اعلام کرد: اگر رژیم با انحلال شورای اسلامی قصد ابلاغ پیام به رهبران دینی و مخالفان داشته است باید بداند که این پیامها فایده ای ندارد. علما هرگز عقب نشینی نمی کنند و ما به فعالیتهای مسالمت آمیز خود ادامه می دهیم. این اقدامات بی فایده است و نشانه سرخوردگی رژیم بحرین است.

وی افزود: رژیم از بحرانهای متعددی رنج می برد. این تصمیم رژیم در انحلال شورای اسلامی علما در راستای تصمیمات قبلی مانند تخریب مساجد و از کار بیکار کردن شمار زیادی است.

کد N106247

وبگردی