آفتاب
در صحن علنی مجلس قرائت شد؛

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

قاضی‌پور، جهانگیرزاده و فرهنگی نمایندگان ارومیه و تبریز در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار توجه ویژه به حل مشکلات آزادراه ارومیه به تبریز و در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار ضرورت توجه ویژه به اعتبارات ورزشگاه پانزده هزار نفری شهید باکری ارومیه شدند.

عضو هیأت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان را به مسئولان اجرایی کشور قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس امروز (چهارشنبه16 بهمن ماه) تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که به این شرح است:

24 نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص رعایت شأن و حرمت دانشگاهیان و اعضای هیات علمی به رییس‌جمهور تذکر دادند.

کوچک‌زاده، آقاتهرانی، آشتیانی، پژمان‌فر، بیرانوند، نوباوه، زمانیان، امیرآبادی، طلا، کریمی قدوسی، آریایی‌نژاد، حاجی دلیگانی، موسوی‌نژاد، سالک، ناصری، بذرپاش، طاهری، نبویان، سامری، حسینی، صابری، صرامی، میرکاظمی و رسایی نمایندگان تهران، قم، مشهد، بروجرد، شهرکرد، قم، تهران، مشهد، ملایر، شاهین‌شهر، دشتستان، اصفهان، بابل، تهران، گرگان، خرمشهر، قزوین، آزادشهر، خمینی‌شهر و تهران در خصوص" لزوم رعایت شأن و حرمت اعضای هیات علمی و دانشگاهیان و عدم ایجاد تقسیم‌بندی‌های موهوم کم‌سواد منتقد و تحقیر اساتید و توجه به اینکه حمایت از موضوعی که محرمانه نگه داشته می‌شود معقول نیست"، به رییس‌جمهور تذکر کتبی دادند. تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی کشور امروز توسط ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.

سبحانی‌نیا نماینده نیشابور به وزیر راه و شهرسازی در باره تعریض، بهسازی و روکش آسفالت بین راهی نیشابور به کاشمر تذکر داد.

طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در تذکری به رییس‌جمهور گفت: برخورد توهین‌آمیز نسبت به منتقدین توافقنامه ژنو دور از شان مقام ریاست‌جمهوری اسلامی ایران است.

فاطمه رهبر و حسین طلا نمایندگان تهران به رییس‌جمهور نسبت به اظهارات وی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها با این عنوان که عده‌ کثیری که در خصوص مذاکره منتقد هستند از جامعه دانشگاهی‌اند و نباید آنها را کم‌سواد خواند تذکر دادند.

سعیدی، عارفی، حسینی و افخمی نمایندگان تبریز، جیرفت و میانه به وزیر امور خارجه نسبت به سکوت ابهام‌انگیز دستگاه دیپلماسی کشور در مقابل مواضع و سخنان مقامات آمریکا و ارتباطات آنها با مسائل داخلی از جمله صحبت‌های دیروز شرمن تذکر دادند.

اسدی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس نیز از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تسریع در رسیدگی به نابسامانی‌های موجود در صندوق بازنشستگی شد.

خسته‌بند نماینده بندرانزلی از رییس‌جمهور درخواست کمک ویژه و به موقع به خسارت‌دیدگان برف شهر و روستاهای بندرانزلی کرد.

احمدی نماینده کنگاور به وزیر نفت نسبت به علت قطع سهمیه بنزین آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی تذکر داد.

پشنگ نماینده خاش به وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به عدم توزیع به موقع آرد مورد نیاز عشایر و روستاییان انتقاد کرد.

اسفنانی نماینده فریدن، چادگان و فریدون‌شهر به رییس‌جمهور نسبت به  علت عدم اعطای سبد کالا به روستاییان محروم حوزه انتخابیه خود تذکر داد.

حسینی و احمدی نمایندگان قصرشیرین و کنگاور به رییس‌جمهور نسبت به بی‌تدبیری در خصوص توزیع سبد کالا که موجب نارضایتی آحاد مردم ایران از فقیر تا غنی شده است تذکر داده و از رییس جمهور خواستند برای حفظ آبروی کشور و نظام چاره‌اندیشی عاجل شود.

خصوصی‌ثانی نماینده صومعه‌سرا به وزیر نیرو نسبت به خاموشی برق روستاهای صومعه‌سرا، و به وزیر راه و شهرسازی نسبت به بازگشایی راه‌های روستایی جهت بیرون آمدن روستاییان از محاصره برف شدید و همچنین به وزیر کشور نسبت به رسیدگی به امور آسیب‌دیدگان بارش برف شدید در شهرستان‌های حوزه انتخابیه تذکر داد.

نجف‌نژاد نماینده بابلسر و فریدون‌کنار به وزیر کشور درباره جلوگیری از ریختن زباله در مناطق مسکونی و همچنین ساماندهی سواحل شمالی کشور و جلوگیری از آلودگی دریا و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به حمایت جدی از متل‌داران و پلاژداران بابلسر تذکر داد.

بشیری و موسوی نمایندگان پاکدشت و اهواز طی تذکری به وزیر کشور خواستار هماهنگی فوری و بیشتر دستگاه‌های مسئول برای امدادرسانی به مناطق شمالی کشور که در آنجا برف زیادی باریده شدند.

حسن‌پورنماینده سیرجان و بردسیر به وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره علت عدم اجرای قانون در رابطه با ماده 21 قانون دائمی معادن تذکر داد.

طاهری و بذرپاش نمایندگان گرگان و تهران به رییس‌جمهور نسبت به پرهیز از بزرگ جلوه دادن چند کشور مستکبر و سلطه‌گر و آنان را به جای دنیا قلمداد کردن تذکرداد.

قاضی‌پور، جهانگیرزاده و فرهنگی نمایندگان ارومیه و تبریز در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار توجه ویژه به حل مشکلات آزادراه ارومیه به تبریز و در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار ضرورت توجه ویژه به اعتبارات ورزشگاه پانزده هزار نفری شهید باکری ارومیه شدند.

قاضی‌پور، جهانگیرزاده و رحمانی نمایندگان ارومیه و تبریز در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار ضرورت اهتمام بیشتر دولت به اتمام سریع راه‌آهن ارومیه شدند.

نیازآذری نماینده بابل به وزیر نفت تذکر داد و گفت: با توجه به قطع گاز در مازندران به ویژه در شهرستان بابل انتظار داریم تمهیدات لازم را فراهم نماید.

هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم میناب، رودان، جاسک و بشاگرد به وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به صدور مجوز حمایت از طرح فولاد آنامیس و حمایت جدی از صنایع تبدیلی و واحدهای کشت و صنعت در مناطق حوزه انتخابیه و به وزیر جهاد کشاورزی نسبت به توجه جدی به احیای باغات لیموترش و پرداخت خسارات به باغدارانی که دچار آسیب شده‌اند تذکر داد.

بیرانوند نماینده بروجرد در تذکری به رییس‌جمهور خواستار پرهیز از اظهارنظرهایی شد که از شان مقامات کاسته می‌شود و القاکننده این مطلب است که به جای پاسخگویی در مورد ژنو به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند مثلا اینکه اساتید دانشگاه با مردم همراه شوند و یا فقط افراد کم‌سواد راجع به ژنو حرف می‌زنند.

هاشمی نماینده مردم تهران نیز از رییس‌جمهور به دلیل اینکه بعد از 72 روز تصمیم لازم را مبنی بر استفاده از حق مسلم خود در انتخاب ریاست سازمان نظام مهندسی اتخاذ نموده و امید به ایجاد بستر مناسب برای استفاده ملت ایران از حق مسلم خود در انرژی هسته‌ای تقدیر کرد.

زاکانی و امیرآبادی نمایندگان تهران و قم به وزیر کشور نسبت به عدم تعیین تکلیف در انتخاب شهردار اسلامشهر پس از هفت ماه معرفی شورای شهر تذکر داد.

نظری‌مهر نماینده کردکوی در تذکری به رییس‌جمهور خواستار رسیدگی به وضعیت صیادان استان گلستان در رابطه با بازپس‌گیری کارت‌های صیادی با توجه به کاهش ماهیان دریا شد و همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت به علت ظلم چندین ساله به کارخانه‌های آرد استان گلستان که همگی به نوعی در حال تعطیل شدن هستند تذکر داد.

عمرانی نماینده سیمرم به وزیر امور خارجه نسبت به برخورد مقتدرانه و دفاع قاطعانه از حق ملت ایران تا طرف زورگو اجازه ورود به مسائل دفاعی کشور را پیدا نکنند تذکر داد و از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار توجه ویژه به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان سیمرم شد که دچار مشکلات عدیده شده است.

سبحانی‌نیا نماینده نیشابور از وزیر راه و شهرسازی خواستار دستور سریع برای اتمام پروژه راه‌آهن بین شهری نیشابور فیروزه که با حجم بالای ترافیک به قتلگاهی تبدیل شده است، شد.

رسایی، جراره، ذوالانوار، کوثری، آشتیانی نمایندگان تهران، بندرعباس، شیراز، تهران و قم در تذکری به وزیر امور خارجه اعلام کردند: علیرغم تهدیدات مکرر و توهین‌های وزیر امور خارجه آمریکا، آقای ظریف در ملاقات با وی عجله دارد در حالیکه آقای ولید معلم وزیر خارجه سوریه اعلام کرده تا جان کری عذرخواهی نکند حاضر به ملاقات با وی نیست.

حسینی نماینده ورامین به رییس‌جمهور نسبت به نحوه غیرعادلانه و تحقیرآمیز توزیع سبد کالا تذکر داد.

کد N106142

وبگردی