آفتاب
نماینده مردم ساری و میانرود:

آب، برق و گاز مناطق بحرانی مازندران وصل است

آب، برق و گاز مناطق بحرانی مازندران وصل است

متاسفانه در اثر بارش سنگین برف بیش از یک هزار واحد دامی فرو ریخته و میزان خسارت همچنان معلوم نیست و برخی از مدارس این شهرها سقف‌شان فرو ریخته است حال در این شرایط به نظر نمی‌رسد که بحران تمام شده باشد.

نماینده مردم ساری در مجلس از وصل آب، برق و گاز در مناطق بحرانی استان مازندران خبر داد و گفت: متاسفانه هم اکنون حدود 50 روستای رامسر در محاصره برف قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دامادی در نشست علنی صبح امروز -چهارشنبه-مجلس شورای اسلامی گفت: امروز 15 روز از بحران برف گذشته است بحرانی که به بحران سفید مشهور شده است. البته خوشبختانه در چند ساعت اخیر آب، برق و گاز در مناطق بحرانی وصل شده و روند بازگشایی معابر هر چند به کندی اما در حال انجام است از این رو جا دارد از دولت، سپاه پاسداران به ویژه سردار شاه چراغی، اعضای هلال احمر مازندران، استاندار مسئولان استانهای معین تشکر کنم.

نماینده مردم ساری و میانرود در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: متاسفانه عده‌ای در چند ساعت اخیر مصاحبه کردند و از حل مشکلات گفتند حال باید به آنها یادآور شوم که خیر بحران هنوز حل نشده است و همین الان کودکان بسیاری با مشکلات سرمازدگی و عدم دسترسی به پزشک مواجه هستند. از طرفی دیگر راه های ارتباطی روستاها به شهرها به ویژه راه تنکابن و رامسر هنوز باز نشده است.

وی با تاکید بر اینکه 50 روستای رامسر با جمعیتی حدود 8 هزار نفر در محاصره برف قرار دارند٬ تصریح کرد: متاسفانه در اثر بارش سنگین برف بیش از یک هزار واحد دامی فرو ریخته و میزان خسارت همچنان معلوم نیست و برخی از مدارس این شهرها سقف‌شان فرو ریخته است؛ حال در این شرایط به نظر نمی‌رسد که بحران تمام شده باشد.

دامادی با بیان اینکه قحطی گاز در غرب مازندران اتفاق افتاده است، گفت: شهرهای آمل، برخی نقاط قائم شهر، بابل و مرکز استان مازندران، بهشهر و نکا دچار قحطی گاز شدند و مدام این موضوع را تکرار می‌کنند که احتمال قحطی گاز در استان مازندران وجود دارد. از این رو تذکر می‌دهم که حل این بحران نیازمند مدیریت است و لازم نیست با این سوء مدیریت ها و ناپختگی در رفتار تلاش دیگر نیروهای صدیق را بی اثر و بهداشت روانی مردم استان را تهدید کنیم.

محمد حسن ابوترابی فرد در ادامه صحبتهای دامادی گفت: خوشبختانه خدمات ارزشمندی از سوی مجموعه دستگاهها و نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی، راه، بسیج ودستگاههای حمایتی مانند هلال احمر، هوانیروز، ارتش جمهوری اسلامی، وزارت کشور، وزارت راه، وزارت نیرو،‌ وزارت نفت انجام شده و تا امروز با وجود همه مشکلات گازرسانی به خانه‌ها انجام شده و انشاءالله ادامه خواهد داد.

نماینده مردم تهران، ری،‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: به طور حتم مردم کل کشور باید در جهت مدیریت مصرف انرژی به ویژه مدیریت مصرف گاز تلاش کنند تا نقاطی که نیازمند انرژی هستند از این انرژی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین از همکاران مجلس به ویژه نمایندگان دو استان گیلان و مازندران که پیگیر مشکلات مردم بودند تشکر می‌کنم. از طرفی دیگر نمایندگان این دو استان به علت حضور در نشست‌های علنی مجلس برای بررسی لایحه بودجه به صورت سه شیفت قادر به حضور در استان ها برف زده نبودند که من در اینجا از مردم این دو استان عذرخواهی کرده و می‌گویم که نمایندگان استانهای مازندران و گیلان ضمن برگزاری جلساتی در تهران برای حل مشکلات قطعا بعد از اتمام لایحه بودجه به استانهای مذکور رجوع می‌کنند

کد N105916

وبگردی