آفتاب
موارد تذکر مجلسی‌ها به دولت:

سخنان روحانی، سبد کالا،برف در مناطق شمالی کشور و موضع‌گیری شرمن

سخنان روحانی، سبد کالا،برف در مناطق شمالی کشور و موضع‌گیری شرمن

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی کشور امروز توسط ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی کشور امروز توسط ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تذکرات به شرح زیر است:

سبحانی‌نیا نماینده نیشابور به وزیر راه و شهرسازی: تعریض، بهسازی و روکش آسفالت بین راهی نیشابور به کاشمر

طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به رییس‌جمهور: برخورد توهین‌آمیز جنابعالی نسبت به منتقدین توافقنامه ژنو دور از شان مقام ریاست‌جمهوری اسلامی ایران است.

رهبر و طلا نمایندگان تهران به رییس‌جمهور: اعتراض نسبت به اظهارات ایشان در اجلاس روسای دانشگاه‌ها در صورتی است که عده‌ کثیری که در خصوص مذاکره منتقد هستند از جامعه دانشگاهی‌اند و نباید آنها را کم‌سواد خواند.

سعیدی، عارفی، حسینی و افخمی نمایندگان تبریز، جیرفت و میانه به وزیر امور خارجه: سکوت ابهام‌انگیز دستگاه دیپلماسی کشور در مقابل مواضع و سخنان مقامات آمریکا و ارتباطات آنها با مسائل داخلی از جمله صحبت‌های دیروز شرمن

اسدی نماینده مشکین‌شهر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: رسیدگی سریع به نابسامانی‌های موجود در صندوق بازنشستگی

خسته‌بند نماینده بندرانزلی به رییس‌جمهور: درخواست کمک ویژه و به موقع به خسارت‌دیدگان برف شهر و روستاهای بندرانزلی

احمدی نماینده کنگاور به وزیر نفت: علت قطع سهمیه بنزین آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی

پشنگ نماینده خاش به وزیر صنعت، معدن و تجارت: عدم توزیع به موقع آرد مورد نیاز عشایر و روستاییان

اسفنانی نماینده فریدن، چادگان و فریدون‌شهر به رییس‌جمهور: علت عدم اعطای سبد کالا به روستاییان محروم حوزه انتخابیه

حسینی و احمدی نمایندگان قصرشیرین و کنگاور به رییس‌جمهور: بی‌تدبیری در خصوص توزیع سبد کالا که موجب نارضایتی آحاد مردم ایران از فقیر تا غنی شده است لذا برای حفظ آبروی کشور و نظام چاره‌اندیشی عاجل شود.

خصوصی‌ثانی نماینده صومعه‌سرا به وزیر نیرو: خاموشی برق روستاهای صومعه‌سرا، به وزیر راه و شهرسازی: بازگشایی راه‌های روستایی جهت بیرون آمدن روستاییان از محاصره برف شدید. همچنین به وزیر کشور: رسیدگی به امور آسیب‌دیدگان بارش برف شدید در شهرستان‌های حوزه انتخابیه

نجف‌نژاد نماینده بابلسر و فریدون‌کنار به وزیر کشور: جلوگیری از ریختن زباله در مناطق مسکونی و همچنین ساماندهی سواحل شمالی کشور و جلوگیری از آلودگی دریا، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: حمایت جدی از متل‌داران و پلاژداران بابلسر.

بشیری و موسوی نمایندگان پاکدشت و اهواز به وزیر کشور: هماهنگی فوری و بیشتر دستگاه‌های مسئول برای امدادرسانی به مناطق شمالی کشور که در آنجا برف زیادی باریده است.

حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر به وزیر امور اقتصاد و دارایی: علت عدم اجرای قانون در رابطه با ماده 21 قانون دائمی معادن

طاهری و بذرپاش نمایندگان گرگان و تهران به رییس‌جمهور: پرهیز از بزرگ جلوه دادن چند کشور مستکبر و سلطه‌گر و آنان را به جای دنیا قلمداد کردن.

قاضی‌پور، جهانگیرزاده و فرهنگی نمایندگان ارومیه و تبریز به وزیر راه و شهرسازی: توجه ویژه به حل مشکلات آزادراه ارومیه به تبریز

قاضی‌پور و جهانگیرزاده نمایندگان ارومیه به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت توجه ویژه به اعتبارات ورزشگاه پانزده هزار نفری شهید باکری ارومیه.

قاضی‌پور، جهانگیرزاده و رحمانی نمایندگان ارومیه و تبریز به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت اهتمام بیشتر دولت به اتمام سریع راه‌آهن ارومیه.

نیازآذری نماینده بابل به وزیر نفت: با توجه به قطع گاز در مازندران به ویژه در شهرستان بابل انتظار داریم تمهیدات لازم را فراهم نماید.

هاشمی نخل ابراهیمی نماینده میناب، رودان، جاسک و بشاگرد به وزیر صنعت، معدن و تجارت: صدور مجوز حمایت از طرح فولاد آنامیس و حمایت جدی از صنایع تبدیلی و واحدهای کشت و صنعت در مناطق حوزه انتخابیه و به وزیر جهاد کشاورزی: توجه جدی به احیای باغات لیموترش و پرداخت خسارات به باغدارانی که دچار آسیب شده‌اند.

بیرانوند نماینده بروجرد به رییس‌جمهور: پرهیز از اظهارنظرهایی که از شان مقامات کاسته می‌شود و القاکننده این مطلب است که به جای پاسخگویی در مورد ژنو به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند مثلا اینکه اساتید دانشگاه با مردم همراه شوند و یا فقط افراد کم‌سواد راجع به ژنو حرف می‌زنند.

هاشمی نماینده تهران به رییس‌جمهور: تقدیر از ریاست جمهور به دلیل اینکه بعد از 72 روز تصمیم لازم را مبنی بر استفاده از حق مسلم خود در انتخاب ریاست سازمان نظام مهندسی اتخاذ نموده و امید به ایجاد بستر مناسب برای استفاده ملت ایران از حق مسلم خود در انرژی هسته‌ای.

زاکانی و امیرآبادی نمایندگان تهران و قم به وزیر کشور: عدم تعیین تکلیف در انتخاب شهردار اسلامشهر پس از هفت ماه معرفی شورای شهر

نظری‌مهر نماینده کردکوی به رییس‌جمهور: رسیدگی به وضعیت صیادان استان گلستان در رابطه با بازپس‌گیری کارت‌های صیادی با توجه به کاهش ماهیان دریا و به وزیر صنعت، معدن و تجارت: علت ظلم چندین ساله به کارخانه‌های آرد استان گلستان که همگی به نوعی در حال تعطیل شدن هستند.

عمرانی نماینده سیمرم به وزیر امور خارجه: برخورد مقتدرانه و دفاع قاطعانه از حق ملت ایران تا طرف زورگو اجازه ورود به مسائل دفاعی کشور را پیدا نکنند، به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: توجه ویژه به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان سیمرم که دچار مشکلات عدیده شده است.

سبحانی‌نیا نماینده نیشابور به وزیر راه و شهرسازی: دستور سریع در اتمام پروژه راه‌آهن بین شهری نیشابور فیروزه که با حجم بالای ترافیک به قتلگاهی تبدیل شده است.

رسایی، جراره، ذوالانوار، کوثری، آشتیانی نمایندگان تهران، بندرعباس، شیراز، تهران و قم به وزیر امور خارجه: علیرغم تهدیدات مکرر و توهین‌های وزیر امور خارجه آمریکا، آقای ظریف در ملاقات با وی عجله دارد در حالیکه آقای ولید معلم وزیر خارجه سوریه اعلام کرده تا جان کری عذرخواهی نکند حاضر به ملاقات با وی نیست.

حسینی نماینده ورامین به رییس‌جمهور: نحوه غیرعادلانه و تحقیرآمیز توزیع سبد کالا.

انتهای پیام

کد N105772

وبگردی