آفتاب

پژوهشگر پاکستانی:انقلاب اسلامی؛ الگوی پایداری برای ملت های آزاد درجهان است

پژوهشگر پاکستانی:انقلاب اسلامی؛ الگوی پایداری برای ملت های آزاد درجهان است

اسلام آباد - ایرنا - پژوهشگر ارشد امور سیاسی در پاکستان گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز الگوی پایداری و امید برای کشورهای در حال توسعه و ملت های آزاد در جهان است.

سید ˈثاقب اکبرˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ؛ فرا رسیدن سی و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی ایران را به مقام معظم رهبری ؛ دولت و مردم کشورمان تبریک گفت و افزود: دولت و مردم شریف ایران؛ الگوی درخشان مقاومت در برابر زیاده خواهی ها و سلطه غرب بر ملت های جهان شناخته می شوند و انقلاب اسلامی در ایران ؛ نوع نگاه جامعه بین المللی به حاکمیت دین در کشورها را تغییر داد.

مدیر موسسه علمی،تحقیقاتی و آموزشیˈالبصیرهˈ اسلام آباد تاکید کرد: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با انجام توطئه های مختلف بویژه تحریم های اقتصادی و هشت سال جنگ تحمیلی تلاش کرد تا پایه های انقلاب اسلامی را تضعیف کند اما ایرانیان با موفقیت تمام طرح های شیطانی غرب را شکست دادند.

وی با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران با دفاع از آرمان های مسلمانان از جمله حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین در برابر تجاوز رژیم نامشروع صهیونیستی بهای سنگینی را پرداخته، گفت: انقلاب اسلامی ایران چهره نیروهای امپریالیستی و آن دسته از کشورهایی که با حمایت از نظام دیکتاتوری و سلطنتی، خود را قهرمان حقوق بشر عنوان می کنند، را رسوا کرده است.

ثاقب اکبر، ویژگی برتر انقلاب اسلامی ایران را وجود صلح و آرامش در سراسر کشور و احقاق حقوق شهروندی در ایران دانست و افزود: پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران پس از انقلاب اسلامی در زمینه های علمی ؛ دفاعی، انرژی، نظامی، آموزش و پرورش و پزشکی بیانگر این است که جمهوری اسلامی ایران امروز تبدیل به الگویی مناسب برای پیشرفت ها و کسب موفقیت ملت های ستم دیده در جهان شده است.

این پژوهشگر پاکستانی تاکید کرد: تاسیس نظام مردم سالاری دینی با عنوان جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب باعث شد تا تاثیرات مثبتی بر سیاست های منطقه و جهانی صورت گیرد.

آساق ** 1095**5981
کد N105723

وبگردی