آفتاب

اعتصاب کارکنان مترو نظام حمل و نقل شهری لندن را مختل کرد

اعتصاب کارکنان مترو نظام حمل و نقل شهری لندن را مختل کرد

لندن - ایرنا - اعتصاب کارکنان متروی لندن نظام حمل و نقل این شهر را مختل کرد و باعث سرگردانی صدها هزار مسافر شد.

به گزارش ایرنا، کارکنان متروی لندن شب گذشته و در اعتراض به تعدیل نیرو و طرح تعطیلی دفاتر فروش بلیت برای مدت 48 ساعت دست از کار کشیدند.

اعتصاب کارکنان مترو باعث شد که صدها هزار مسافر صبح روز چهارشنبه و در ساعات اوج رفت و آمدهای درون شهری در ایستگاه های مترو و اتوبوس سرگردان شوند.

تعداد زیادی از ایستگاه های متروی لندن امروز تعطیل بود و حرکت قطارها فقط در برخی خطوط، آن هم با اختلالات و تاخیرهای زیاد انجام می شد.

دو اتحادیه صنفی ˈآر ام تیˈ و ˈتی اس اس ایˈ که اکثر کارکنان متروی لندن را نمایندگی می کنند این اعتصاب اعتراضی را سازماندهی کرده اند.

این دو اتحادیه تاکید کرده اند که در صورت عدم توجه مسئولان به خواسته های صنفی کارکنان مترو، هفته آینده یک اعتصاب 48 ساعته دیگر را برگزار خواهد شد.

سازمان حمل و نقل شهری لندن و شرکت مترو تصمیم گرفته اند ضمن تعطیل کردن دفاتر فروش بلیت، بین 750 تا 950 نفر از کارکنان را تعدیل کنند. بر اساس گزارش های منتشره با ماشینی کردن صدور بلیت و اخراج کارکنان اضافی شرکت مترو، سالانه 50 میلیون پوند صرفه جویی خواهد شد.

شرکت متروی لندن سه شنبه شب ضمن ابراز تاسف از برگزاری اعتصاب، اعلام کرد که حداکثر تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا در مدت برگزاری اعتصاب، خدمات محدودی را به مسافران شهری ارائه کند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در واکنش به اعتصاب کارکنان متروی لندن، این اقدام را ˈشرم آورˈ خواند و در صفحه توییتر خود نوشت: اعتصاب شرم آور باعث رنج و عذاب میلیون ها نفر از مردم لندن می شود.

یک سخنگوی اتحادیه صنفی ˈآر ام تیˈ در پاسخ به انتقادات نخست وزیر، گفت: دیوید کامرون باید از شهردار لندن بخواهد تا به وعده های انتخاباتی خود مبنی بر عدم تعطیلی دفاتر فروش بلیت مترو، پایبند باشد.

ˈباب کراوˈ دبیرکل این اتحادیه نیز امروز در واکنش به انتقادات بوریس جانسون شهردار لندن و درخواست وی برای لغو اعتصاب گفت: اگر شهردار لندن طرح اخراج کارکنان مترو را متوقف کند ما هم اعتصاب را لغو می کنیم.

مذاکرات مقامات سازمان حمل و نقل شهری لندن، شرکت مترو و نمایندگان اتحادیه های صنفی کارکنان مترو، روز دوشنبه بدون نتیجه مشخصی پایان یافت.

سازمان حمل و نقل شهری لندن بیش از 100 دستگاه اتوبوس اضافی را برای جایگزینی سرویس های مختل شده مترو در نظر گرفته است ولی به رغم همه این پیش بینی ها صبح امروز صفوف طولانی در مقابل ایستگاه های مترو و همچنین ایستگاه های اتوبوس ایجاد شد.

همچنین بسیاری از شهروندان لندنی امروز مجبور شدند پیاده، با دوچرخه و یا با خودروهای شخصی عازم مقاصد خود شوند.

شرکت متروی لندن روز چهارشنبه اعلام کرد که حداکثر تلاش خود را به کار گرفته است تا از آثار منفی اعتصاب کم کند.

به گفته مقامات این شرکت، هشت خط از خطوط متروی لندن امروز بصورت پاره وقت فعال هستند و تا حد امکان مسافران را جا به جا می کنند.

اتحادیه های صنفی کارکنان متروی لندن نیز با موثر و گسترده خواندن اعتصاب، تاکید کردند که حدود 70 درصد از خدمات متروی لندن کاسته شده است.

بر اساس گزارش رسانه های انگلیس اعتصاب کارکنان مترو روزانه حداقل 50 میلیون پوند به اقتصاد لندن خسارت می زند.

شرکت متروی لندن روزانه بیش از سه میلیون مسافر را جا به جا به می کند.

اروپام**345
کد N105653

وبگردی