آفتاب

کشته و زخمی شدن هشت عضو طالبان/ مسائل امنیتی دغدغه اصلی افغانستان

کشته و زخمی شدن هشت عضو طالبان/ مسائل امنیتی دغدغه اصلی افغانستان

کشته و زخمی شدن هشت عضو طالبان و توجه رسانه ها به نگرانی های اصلی در پروسه انتخابات افغانستان از جمله خبرهای مرتبط با این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزارت کشور افغانستان امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان عملیات های نظامی نیروهای امنیتی، ارتش و سازمان اطلاعاتی این کشور سه عضو طالبان کشته و پنج فرد دیگر زخمی شدند.

این عملیات در 24 ساعت گذشته در ولایت های ننگرهار، کپیسا، قندوز، قندهار، زابل و لوگر روی داد و نیروهای امنیتی موفق به کشف و ضبط تسلیحات و مهمات شبه نظامیان شدند.

در این بیانیه به تلفات نیروهای امنیتی اشاره نشده و سرکردگان طالبان نیز هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

بر اساس گزارش مقامات افغانی و سازمان ملل، بیش از دو هزار و 500 غیرنظامی در جریان خشونت های مرتبط با درگیریهای طابان در سال گذشته کشته شدند.

خبر دیگر اینکه شینهوا در گزارش دیگری نوشت: مسائل امنیتی یکی از نگرانی های اصلی در افغانستان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات در ماه آوریل عنوان شده است.

این رسانه چینی در ادامه به کشته شدن دو نفر از اعضای ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله در ولایت هرات پیش از آغاز مبارزات انتخاباتی و سوء قصد به جان یکی از معاونان نامزدهای انتخاباتی اشاره کرد.

همچنین از زمان آغاز مبارزات انتخاباتی در یکشنبه گذشته تاکنون آژانس های امنیتی چندین حمله تروریستی را در بسیاری از نقاط افغانستان خنثی کرده اند.

عبدالله عبدالله و دیگر نامزدهای انتخاباتی از دولت افغانستان خواستند تا امنیت و ثبات را در این کشور برقرار کرده و محیط آرامی را برای برگزاری روند شفاف انتخابات فراهم کنند.

ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در روز پنجم آوریل سال آینده برگزار خواهد شد، از شانزدهم سپتامبر آغاز شده است.

کد N105626

وبگردی