آفتاب

انتقاد عفو بین‌الملل از قانون جدید ضد تروریسم در عربستان

انتقاد عفو بین‌الملل از قانون جدید ضد تروریسم در عربستان

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، قانون جدید مبارزه با تروریسم در عربستان ابزاری جدید برای نقض حقوق بشر در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای در سایت رسمی خود اعلام کرد: قانون جدیدی که در خصوص مبارزه با تروریسم در عربستان با عنوان "قانون جرایم تروریسم و حمایت از آن‌ها" تصویب و از آغاز ماه جاری در این کشور اجرا شد، به مثابه یک ابزار جدید برای نقض حقوق بشر در عربستان است.

در این بیانیه آمده است که قانون جدید مبارزه با تروریسم در عربستان راهی است برای سرکوب مخالفت‌های مسالمت‌آمیز سیاسی در این کشور. در این بیانیه تاکید شده که در قانون جدید مبارزه با تروریسم ریاض، تعریفی بسیار مبهم از مساله تروریسم ارائه شده و به وزارت کشور این اختیار را می‌دهد که اقدامات ناقض حقوق بشر را علیه زندانیان سیاسی شکلی قانونی ببخشد.

سعید بومدوحه، معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل در این خصوص گفت: مقامات عربستان از این قانون برای سرپوش گذاشتن بر افزایش توان خود برای سرکوب مخالفت‌های مسالمت‌آمیز و فعالان حقوق بشر استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

کد N105530

وبگردی