آفتاب

بحران اقتصادی و پیامدهای مالی آن بر زندگی بیماران اسپانیایی

بحران اقتصادی و پیامدهای مالی آن بر زندگی بیماران اسپانیایی

مادرید-ایرنا- بحران اقتصادی، افزایش مالیات ها وهزینه های گزاف دارویی در اسپانیا عرصه را برای بیماران مبتلا به بیماری های سخت ومبتلایان سرطانی تنگ کرده است.

به گزارش ایرنا، آمارهای انجمن مبارزه با سرطان اسپانیا نشان می دهد در این کشور بسیاری از بیماران سرطانی چگونه پس از بیکاری باید بین خرید داروها و پرداخت اقساط وام و اجاره مسکن یکی را انتخاب کنند.

افراد بسیاری هستند که مشکلات واقعی دارند و اگر به آثار بحران اقتصادی، بیکاری ، بی ثباتی شغلی و از دست دادن قدرت مالی به دلیل کاهش حقوقی، مشکلات بیماری سرطان نیز افزوده شود، این آثار مخرب تر هستند.

دولت اسپانیا از سال 2012 میلادی در حال اعمال ریاضت هایی است که به طور مستقیم بر روی بیماران سرطانی، بخصوص آنهایی که منابع مالی کمتری دارند اثر می گذارند.

در این راستا، افرادی که منبع مالی کمی دارند معمولا متعلق به خانواده هایی هستند که درآمد سالانه آنها کمتر از 18هزار یورو است اما هزینه درمان های بیماری آنان می تواند سه برابر باشد.

هرساله در اسپانیا ، 200 هزار بیمار سرطانی جدید تشخیص داده می شوند و درحال حاضر بیش از یک میلیون و500 هزار بیمار سرطانی در کشور وجود دارند که افزایش آنها همراه با تشدید بحران اقتصادی، مشکلات را برای این افراد، خانواده ها و سازمان ها بیشتر می کند.

دولت اسپانیا در راستای اعمال ریاضت های اقتصادی خود و کم کردن هزینه های دارویی، تصمیم گرفت که قیمت داروها را افزایش دهد.سیستم بهداشت و درمان اسپانیا تا قبل از اعمال این ریاضت ها طوری بود که بازنشستگان داروی رایگان داشتند و افراد عادی، 40 درصد قیمت دارو را پرداخت می کردند درحالی که بقیه از خزانه دولت پرداخت می شد.

اکنون دولت، هر دو گروه را مجبور می کند که به ترتیب 10 درصد و 50 درصد هزینه دارو ها را پرداخت کنند و علاوه بر آن دولت، قیمت وسایل پزشکی ، آمبولانس و درمان را نیز افزایش داد.

بیماران سرطانی در این راستا، باید هزینه بیشتری را برای خرید داروهای خود یا حمل و نقل پرداخت کنند و متحمل شدن این هزینه برای خانواده هایی که مشکلات اقتصادی دارند غیرقابل تحمل است.

براساس گزارش های انجمن مبارزه با سرطان، درسه سال گذشته شمار افراد بیمار و خانواده هایشان که برای پرداخت هزینه های عادی زندگی خود تقاضای کمک می کنند تا 52 درصد افزایش یافته است. بیش از 11هزار بیمار سرطانی به این سازمان مراجعه کرده تا که برای پشت سر گذاشتن مشکلات مالی خود، تقاضای کمک کنند.

براساس گزارش های منتشره، 6/34 درصد این تقاضاها ریشه اقتصادی دارند و افرادی هستند که بخشی از بیش از شش میلیون بیکاری که در اسپانیا وجود دارند و تقریبا400 یورو حقوق بیکاری دریافت می کنند را تشکیل می دهند.

در این راستا،21 درصد دیگر تقاضاهای کمک، برای اسکان در واحد های مسکونی یا خوابگاه ها و برای افرادی است که به دلیل عدم پرداخت اقساط وام بانک یا اجاره ها، مجبور به ترک خانه هایشان شدند و بقیه کمک ها صرف منابع اجتماعی، بانک تغذیه ، خرید وسایل پزشکی و غیره می شود.

اروپام **1234** 1064
کد N105477

وبگردی