آفتاب
در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

ظریف در پاسخ به ایسنا: چون آرزوهای آمریکایی‌ها شدنی نبود با ایران مذاکره کردند

ظریف در پاسخ به ایسنا: چون آرزوهای آمریکایی‌ها شدنی نبود با ایران مذاکره کردند

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا درباره تعطیلی سایت‌های اراک و فردو و تاسیسات آب سنگین، گفت: فکر می‌کنم آقای اوباما در مصاحبه‌ای که در حدود دو ماه پیش در یکی از مراکز در واشنگتن انجام داد به خوبی بیان کرد که آمریکا آرزوهایی دارد و این آرزوهایش شدنی نیست و چون شدنی نبوده به دنبال مذاکره با ایران و دستیابی به راه‌حل بر اساس واقعیات است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدجواد ظریف صبح چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، گفت: فکر می‌کنم خوب باشد که هر چند وقت یک‌بار این واقعیات را مرور کند و از حرف‌هایی که شدنی نیست حتی برای مصرف داخلی هم امتناع کند. برخی حرف‌ها حتی در زمانی که برای مصرف داخلی مصرف می‌شوند فضای مناسب برای رسیدن به راه‌حل را سد می‌کنند و وارد حوزه‌هایی می‌شوند که یقینا نمی‌توانند کمکی به راه‌حل کنند.

وی تاکید کرد: ما به‌صراحت گفته‌ایم که فن‌آوری هسته‌یی ایران قابل مذاکره نیست. بحث‌هایی که درباره تاسیسات هسته‌یی مطرح می‌شود بی‌مورد است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: ایران از طریق مذاکره و رسیدن به فهم مشترک به دنبال دسترسی به روش‌هایی است که اهداف صلح‌آمیز ایران از برنامه صلح‌آمیزش را برای دیگران که مایل هستند با این اهداف آشنا شوند آشکار کند.

این خبر در حال تکمیل شدن است...

کد N105346

وبگردی