آفتاب

یک مورخ: نوشتن تاریخ ایران و اسلام از سوی غربی ها یک آسیب است

یک مورخ: نوشتن تاریخ ایران و اسلام از سوی غربی ها یک آسیب است

جیرفت- ایرنا- دبیر علمی دومین کنگره تاریخ دانان ایران گفت: یکی از مشکلات تاریخ کشور این است که تاریخ ایران و اسلام از سوی غربی ها نوشته می شود.

به گزارش ایرنا، ˈعلی محمد ولویˈ روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار دومین کنگره ملی تاریخدانان ایران در جیرفت، افزود: نوشتن این مقالات تاریخی از سوی خارجی ها زاییده تراوشات ذهنی آن ها است.

وی اظهار کرد: تاریخ کشور ما با وجود اینکه یکی از بزرگترین تمدن های بشری است، متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس انجمن تاریخ تشکیل شده تا با این وضعیت مقابله کند و با پژوهشگران جوان وارد عرصه تاریخ شده تا قلم را از دست بیگانگان بگیرند و تاریخ اسلام و ایران را خودشان بنویسند.

رییس شورای عالی انجمن ایرانی تاریخ ادامه داد: هر فردی که کمی احساس مسوولیت کند باید به تاریخ و تاریخ دانان اهمیت دهد.

وی با اشاره به فعالیت کنگره تاریخدانان ایران در جیرفت تصریح کرد: کنگره تاریخ دانان ایران سه نشست اصلی را پیش رو دارد که نخستین نشست مبانی نظری میان رشته ای، دومین نشست مطالعات شرق ایران با مرکزیت جیرفت شناسی و مقاله خوانی و سومین نشست آسیب شناسی آموزشی و پژوهشی تاریخ و بازید از کانون های مرکز تاریخی این منطقه است.

این مورخ بیان کرد: سیاست انجمن علمی تاریخ برگزاری کنگره های ملی تاریخ است که بر اساس این سیاست ها برگزاری این همایش ها بجای اینکه در شهرهای تهران و شهرهای بزرگ باشد در شهرهای کوچکتر که سابقه فرهنگی دارند برگزار می شود.

ولوی گفت: 80 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که مقالات برتر گزینش و در این مدت سه روز ارائه خواهد شد.ک/2

7444/2624/330
کد N105341

وبگردی