آفتاب

درخواست وزیر خارجه پاکستان برای از سرگیری گفت‌وگو‌ها با هند

درخواست وزیر خارجه پاکستان برای از سرگیری گفت‌وگو‌ها با هند

وزیر امور خارجه پاکستان گفت، دولت اسلام‌آباد خواهان از سرگیری فرایند مذاکره با هند است تا همه مسائل مطرح و برجسته از جمله مساله اساسی جامو و کشمیر حل و فصل شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، اعزار احمد چودری، وزیر امور خارجه پاکستان در اظهاراتی خطاب به گروهی از فرستادگان خارجی شهر اسلام‌آباد تاکید کرد که حل و فصل مساله کشمیر برای تضمین صلح و امنیت در منطقه حیاتی است.

وزیر امور خارجه پاکستان براساس بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه پاکستان منتشر کرده در این اظهارات عنوان کرده که پاکستان همچنان که محکم بر سر موضع درست خود می‌ایستد، همواره بر لزوم گفت‌وگویی معنادار و سازنده با هند به منظور حل مساله کشمیر تاکید کرده است.

این بیانیه تصریح کرد: چودری بر اهمیت از سرگیری فرآیند گفت‌وگو میان هند و پاکستان تاکید کرده به این منظور که همه مسائل مهم از جمله مساله اساسی جامو و کشمیر حل و فصل شوند.

چودری به مناسبت روز همبستگی با کشمیر در این اظهارات خود به حمایت تزلزل ناپذیر سیاسی، اخلاقی و دیپلماتیک پاکستان از مردم کشمیر تاکید کرد.

وی همچنین گفت جامعه بین‌الملل در کمک به رسیدن به راه حلی پایدار و ثابت برای مساله کشمیر نقش مهم دارد.

وزیر امور خارجه پاکستان خاطرنشان ساخت: این دلگرم کننده است که ببینیم به‌رغم وقفه در مذاکرات چند منظوره اقدامات اعتماد ساز ادامه دارد که نشان دهنده تمایل کشمیری‌های هر دو سوی هند و پاکستان برای تعامل با یکدیگر است.

انتهای پیام

کد N105295

وبگردی