آفتاب

بانک مرکزی تایلند تداوم ناآرامی ها را تهدیدی علیه رشد اقتصادی این کشور دانست

بانک مرکزی تایلند تداوم ناآرامی ها را تهدیدی علیه رشد اقتصادی این کشور دانست

تهران-ایرنا- درپی تداوم اعتراض ها به رغم برگزاری انتخابات پارلمانی در تایلند، بانک مرکزی این کشور روز چهارشنبه درمورد تهدید فزاینده این ناآرامی ها علیه رشد اقتصادی کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بانکوک ، کمیته سیاست پولی بانک مرکزی تایلند با هشدار درمورد تاثیر بحران طولانی در این کشور که دومین اقتصاد عمده جنوب شرق آسیا محسوب می شود و عمدتا بر صنعت جهانگردی تکیه دارد، اعلام کرد بازار بورس این کشور از ماه نوامبر(آبان) تاکنون بیش از 10 درصد کاهش داشته است.

این کمیته افزوده است، زیان های وارده بر رشد اقتصادی تایلند روبه افزایش است و درصورت تداوم ناآرامی ها که صادرات این کشور را مختل کرده و هزینه های داخلی را افزایش داده است، پیامد منفی بیشتری بر رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

مخالفان دولت ˈیینگلوک شیناواتراˈ نخست وزیر تایلند که خواستار کناره گیری وی هستند از ماه نوامبر تاکنون اقدام به برپایی اعتراض های خیابانی کرده اند که این اقدام آنان دولت را برآن داشت تا پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در روز یکشنبه، حالت فوق العاده اعلام کند.

براساس این گزارش ، باتوجه به مطرح شدن دعاوی حقوقی دردادگاه های تایلند دراعتراض به برگزاری انتخابات پارلمانی بدون حضور مخالفان که انتخابات را تحریم کرده بودند و نیز وضعیت فوق العاده جاری درکشور ،هنوز نتیجه قطعی این انتخابات اعلام نشده است.

اعتراض های چندماه گذشته در تایلند که با درگیری خشونت آمیز بین حامیان و مخالفان دولت همراه بود به کشته شدن 10 نفر انجامید.

مخالفان دولت تایلند ˈیینگلوکˈ را دست نشانده ˈتاکسین شیناواتراˈ نخست وزیر پیشین تایلند و برادر وی می دانند که با اتهام فساد مالی مواجه است و درخارج از کشور بسر می برد.

معترضان همچنین خواهان رهایی از سلطه خانواده شیناواترا بر امورسیاسی تایلند و نیز اجرای اصلاحات در کشور هستند.

آساق **1450**5981
کد N105290

وبگردی