آفتاب

روحانی: رابطه با کشورهای اسلامی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

روحانی: رابطه با کشورهای اسلامی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

رئیس جمهوری گفت:در سیاست خارجی ایران، رابطه با کشورهای اسلامی از جمله همسایگان، از اولویت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با اشاره به ایام الله دهه فجر و بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به معنی پیروزی فکر و ایده اسلامی است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی جهان اسلام است که با وحدت ملت ایران به دست آمد.

وی با بیان اینکه در سیاست خارجی ایران، رابطه با کشورهای اسلامی از جمله همسایگان، از اولویت بالایی برخوردار است، اظهارداشت: دنیای اسلام توقعات زیادی از سازمان همکاری اسلامی دارد و باید همه تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم تا توقعات امت اسلامی را برآورده سازیم.

روحانی با برشمردن ویژگی‌های سازمان همکاری اسلامی و با اشاره به نقش دبیرخانه این سازمان در تعامل فعال‌تر با کشورهای موثر سازمان، افزود: همه کشورهای عضو سازمان باید به‌طور فعال در تصمیم گیری ها حضور داشته باشند.

رئیس جمهور افزود: امروز حفظ دماء مسلمین و جلوگیری از خشونت و کشتار مسلمانان، اصلی‌ترین وظیفه سازمان همکاری اسلامی است.

روحانی با اشاره به اینکه انگاره‌ای در جهان پدید آورده‌اند که اسلام دین خشونت است، گفت: سازمان همکاری اسلامی باید این انگاره نادرست را اصلاح کند و چهره رحمانی اسلام و پیامبر رحمة للعالمین را برای جهانیان تبیین نماید زیرا دشمنان اسلام، اسلام هراسی را تبلیغ کرده و افراطیون نیز در مقام عمل، اهداف آنان را تامین می کنند.

رئیس جمهوری با تاکید براینکه احترام به عقاید اسلامی در جهان اسلام یکی از ضروریات وحدت امت اسلامی است، تصریح کرد: سازمان همکاری اسلامی باید صدای رسای وحدت امت اسلامی را به گوش همگان رسانده و از توهین به عقاید امت اسلامی جلوگیری بعمل آورد.

وی در تشریح یکی دیگر از اهداف مهم سازمان همکاری اسلامی گفت: از دیگر اهداف اصلی سازمان همکاری اسلامی رهایی قدس شریف و سرزمین فلسطین از زیر یوغ تجاوزگران و تلاش برای بازگرداندن ملت فلسطین به ویژه آوارگان به سرزمین اصلی آنان است، چرا که قدس شریف و موضوع فلسطین از حلقه های وحدت آفرین جهان اسلام است.

نیازمند حمایت ایران برای حل و فصل اختلافات جهان اسلام هستیم

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از تقارن سفرش به ایران با ایام پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک انتخاب روحانی به ریاست جمهوری گفت: ما نیازمند حمایت ایران برای حل و فصل اختلافات جهان اسلام هستیم

ایاد امین مدنی با اظهار امیدواری از بهره گیری کامل از حمایت ها و تلاش های جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : نظرات جنابعالی و ایده های شما برای برون رفت جهان اسلام از معضلات و گرفتاری ها را راهگشا می‌دانم.

وی با اشاره به اینکه سازمان همکاری اسلامی نیازمند حمایت تمامی کشورهای اسلامی است و در این رابطه از حمایت های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران قدردانی می کند، گفت: برای وحدت جهان اسلام و نزدیکی ملت های اسلامی باید قدم های عملی برداریم و گفتگو میان دولت ها و ملت های اسلامی را گسترش دهیم.
/27220

 

کد N105186

وبگردی