آفتاب

تذکر نماینده بوکان به مشارکت پایین نمایندگان در رای گیری ها

تذکر نماینده بوکان به مشارکت پایین نمایندگان در رای گیری ها

تهران- ایرنا - نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی خواستار شرکت جدی تر نمایندگان در رای گیری تبصره ها و بندهای لایحه بودجه سال 1393 کل کشور شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمد قسیم عثمانی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در تذکری با استناد به ماده 23 آیین نامه داخلی مجلس گفت: 71 نفر از نمایندگان در رای گیری اخیر مجلس شرکت نکردند و به نظر می رسد همکاران در جریان مباحث بودجه قرار ندارند که رای نمی دهند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حفظ نظم در جلسات مجلس افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس اظهارداشتند که حتی رای ممتنع هم معنی ندارد و نمایندگان باید رای بدهند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: نماینده یا موافق یا مخالف بندهای لایحه بودجه است و باید به وظیفه خود در رای دادن عمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت در پاسخ به وی گفت: فکر می کنم نمایندگان در فضای مباحث بودجه قرار دارند و اگر رای نمی دهند به معنای در جریان نبودن نیست.

وی با بیان این که رای ندادن به معنای ممتنع است،در عین حال از نمایندگان خواست تا حتی اگر رای آنها ممتنع است آن را اعلام کنند.

به گزارش ایرنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا کنون بخش های هزینه ای تبصره 1 و 2 لایحه بودجه سال 93 کل کشور را بررسی کردند.

بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه 93 روز گذشته به پایان رسید.

سیام(3)**2021**9132**1336
کد N104795

وبگردی