آفتاب

سوریه در مورد توطئه های رژیم صهیونیستی در منطقه به ترکیه هشدار داد

سوریه در مورد توطئه های رژیم صهیونیستی در منطقه به ترکیه هشدار داد

آنکارا- ˈفیصل مقدادˈ معاون وزیر امور خارجه سوریه با تاکید براینکه حمایت ترکیه از گروههای تروریستی در سوریه به ضرر امنیت این کشور است گفت: طرح ایجاد کریدور کردی میان بخشی از خاک سوریه با کشورهای همسایه طرح رژیم صهیونیستی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه آیدینلیک ، فیصل مقداد این مطلب را در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه آیدینلیک در جریان نشست ژنو 2 عنوان کرد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به اینکه حمایت ترکیه از گروههای مسلح معارض به ضرر امنیت مرزهای خود ترکیه است، افزود : تروریست ها در مناطق مرزی ترکیه با سوریه حضور دارند، حتی در برخی منازل بمب تهیه می کنند و ادامه این روند به امنیت خود ترکیه ضربه خواهد زد و می توان گفت که ریشه مساله سوریه در سیاست آنکارا نهفته است.

وی با اشاره به تحرکاتی که از سوی برخی گروههای کرد در مناطق مرزی سوریه با ترکیه صورت می گیرد، اضافه کرد: طرح ایجاد کریدور کردی از بخشی از خاک سوریه با همسایگان، طرح رژیم صهیونیستی است و ترکیه باید آگاه باشد که سیاستهای آنکارا آب به آسیاب رژیم صهیونیستی می ریزد و تحقق این امر به امنیت ملی ترکیه ضرر خواهد رساند.

فیصل مقداد افزود : دولت سوریه برای پایان دادن به تروریسم عزم راسخ دارد.

ترکیه از آغاز بحران در سوریه به همراه کشورهای عربستان سعودی و قطر از معارضان و تروریست های سوری حمایت به عمل آورده است.

حزب اتحادیه دمکراتیک کردستان سوریه به تازگی در دو منطقه در شمال این کشور اعلام خودمختاری کرده است.

خاورم ** 2010* 230 **1515
کد N104736

وبگردی