آفتاب

26 هزار تروریست چچنی و عربستانی در سوریه می‌جنگند

26 هزار تروریست چچنی و عربستانی در سوریه می‌جنگند

طبق آمار چند موسسه غربی، 26 هزار تروریست با تابعیت‌های عربستانی و چچنی در سوریه می‌جنگند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری عربی پرس، چند موسسه غربی با انتشار گزارشی تحت عنوان "جنگنده‌های بیگانه در سوریه و ملیت‌ آن‌ها" در خصوص تعداد کشته‌شدگان در جنگ‌های سوریه و ملیت‌ آن‌ها اعلام کرد، چچن با 14 هزار تروریست در صدر لیست کشورهای ارسال‌کننده تروریست به سوریه قرار دارد. از این 14 هزار تروریست 3671 تن کشته شده و 1397 تن دیگر مفقود شده‌اند. عربستان با ارسال 12 هزار تروریست به سوریه در رده دوم قرار دارد.

تونس نیز با ارسال 4000 تروریست به سوریه در مرتبه سوم این لیست قرار دارد که از میان این چهار هزار تن 2645 تن در دمشق کشته شدند که 18 تن از آنان زن بودند و 1315 تن دیگر مفقود شدند.

با توجه به نتایج این بررسی، تعداد کشته‌شدگان زن تروریست تونسی بیشتر از 20 کشور دیگر بود که این تحقیق در آن‌ها صورت گرفته است. به ترتیب مراکش با 10 تروریست زن کشته شده،‌ عربستان با هفت تن، چچن با شش تن و لبنان با چهار تن در مراتب بعدی قرار دارند.

به این ترتیب، تونس در کنار کشورهایی همچون عربستان، یمن، پاکستان، افغانستان و سومالی قرار گرفت که باعث گسترش تروریست می‌شوند. این بررسی، جدیدترین تحقیقی است که با موضوع تعداد تروریست‌ها در سوریه منتشر می‌شود.

انتهای پیام

کد N104373

وبگردی