آفتاب

تاکید ولیعهد عربستان بر ادامه حمایت‌های گسترده از مصر

تاکید ولیعهد عربستان بر ادامه حمایت‌های گسترده از مصر

نخست‌وزیر مصر اعلام کرد که ولیعهد عربستان در جریان مذاکراتی که در ریاض میان مسئولان مصری و عربستانی برگزار شد، بر ادامه حمایت گسترده ریاض از قاهره تاکید کرد.

نخست‌وزیر مصر اعلام کرد که ولیعهد عربستان در جریان مذاکراتی که در ریاض میان مسئولان مصری و عربستانی برگزار شد، بر ادامه حمایت گسترده ریاض از قاهره تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، حازم الببلاوی، نخست‌وزیر مصر در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان داشت: آنچه که به مصر ضرر برساند، به عربستان نیز آسیب خواهد رساند و آنچه که به مصر کمک کند، برای عربستان نیز سودمند خواهد بود و امنیت و ثبات مصر برای همه کشورهای عربی اهمیت دارد.

وی تصریح کرد که در جریان مذاکراتش پیام قدردانی عدلی منصور، رئیس‌جمهور موقت مصر را به عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان به دلیل موضع این کشور در حمایت از مصر طی مرحله گذشته رسانده است.

حازم الببلاوی همچنین بر ادامه همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان عربستان و مصر تاکید و در پاسخ به سوالی پیرامون حمایت‌های مالی از مصر در دوره آتی گفت: هیچ‌گونه مبالغ مالی جدیدی جهت حمایت از مصر تاکنون مشخص نشده است و مذاکرات میان مسئولان مصری و عربستانی ادامه خواهد داشت . وزرای مصری همراه من با همتایان عربستانی خودشان دیدار می‌کنند تا روند مذاکرات را تکمیل کنند.

در همین راستا، شریف شوقی، مشاور رسانه‌ای نخست‌وزیر مصر اعلام کرد که ولیعهد عربستان در جریان مذاکرات بر اهمیت ادامه دیدارهای مسئولان دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، تجاری و رسانه‌ای تاکید کرده است.

شوقی عنوان داشت: الببلاوی در دیدار با ولیعهد عربستان تاکید کرد که امنیت کشورهای حوزه خلیج‌فارس بخشی از امنیت مصر است و وی از ولیعهد عربستان برای سفر به مصر دعوت کرده و وی وعده داده که در سریع‌ترین زمان ممکن به مصر سفر کند.

وی خاطرنشان کرد که نخست‌وزیر مصر، ولیعهد عربستان را از اوضاع اقتصادی و سیاسی در مصر مطمئن ساخته و تاکید کرد که ظرف شش ماه گذشته پیشرفت‌هایی در تمامی عرصه‌ها به ویژه در سطح اقتصادی صورت گرفته و پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه امنیتی رخ داده است.

شوقی افزود: حازم الببلاوی از حمایت‌ها و کمک‌رسانی‌های کشورهای عربی دوست و برادر و در راس ‌آن‌ها عربستان،‌ امارات و کویت قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N104258

وبگردی