آفتاب

واشنگتن‌پست:حملات پهپادی آمریکا در پاکستان کاهش یافته است

واشنگتن‌پست:حملات پهپادی آمریکا در پاکستان کاهش یافته است

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت، همزمان با درخواست دولت اسلام‌آباد مبنی بر کاهش حملات پهپادی آمریکا در پاکستان، واشنگتن درخواست اسلام‌آباد را پذیرفته و به شدت حملات پهپادی خود در این کشور را کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه واشنگتن پست به نقل از یکی از مقام‌های آمریکا گفت: این چیزی است که پاکستان خواسته و ما نیز با آن موافقت کردیم.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه گزارش خود نوشت: از دسامبر سال گذشته میلادی میزان حملات پهپادی آمریکا در پاکستان به شدت کاهش یافته است. دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، اگر مقام‌های القاعده در تیرراس باشند و یا تهدید فوری برای آمریکایی‌ها محسوب شود، به حملات پهپادی خود علیه القاعده ادامه می‌دهد و این در حالی است که پاکستان به دنبال برگزاری مذاکرات صلح با طالبان پاکستان است.

یکی از مقام‌های ارشد دولت اوباما ضمن اعلام اینکه هیچ توافقنامه رسمی در این خصور حاصل نشده، گفت: مساله مذاکره با طالبان پاکستان یک مساله کاملا داخلی است که به دولت اسلام‌آباد مربوط می‌شود.

اما تعدادی از پاکستانی‌ها از حملات پهپادی ‌آمریکا در کشورشان حمایت می‌کنند. آنها می‌گویند، این نوع حملات غیرنظامیان اندکی را می‌کشد و نسبت به عملیات نظامی سنتی تاثیر بسیاری علیه شبه‌نظامیان طالبان دارند. برخی دیگر همچنان می‌گویند که حملات پهپادی باعث تلفات غیرنظامی شده، ساکنین را ترسانده و تمامیت ارضی پاکستان را نقض کرده است.

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان پیش از این گفته بود که وی می‌خواهد حملات پهپادی آمریکا در کشورش پایان یابد.

روزنامه واشنگتن پست گفت، توقف کنونی حملات پهپادی آمریکا پس از حمله پهپادی نوامبر سال گذشته میلادی صورت گرفته که باعث کشته شدن حکیم‌الله محسود، رهبر طالبان پاکستان شد.

این در حالی است که یک مطالعه سالانه انجام شده توسط یکی از سازمان‌های مستقر در انگلیس مدعی شده است که حملات پهپادی سازمان سیا علیه شبه‌نظامیان پاکستان سال گذشته میلادی فقط جان چهار تن از غیرنظامیان را گرفته و این تعداد از زمان آغاز برنامه حملات پهپادی در سال 2004 میلادی پایین‌ترین میزان تلفات غیرنظامیان است.

انتهای پیام

کد N104251

وبگردی