آفتاب
با تصویب مجلس؛

معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور هر 6 ماه گزارش اجرای بودجه را به مجلس ارایه می‌کند

معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور هر 6 ماه گزارش اجرای بودجه را به مجلس ارایه می‌کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امشب (سه‌شنبه) مجلس مصوبه‌ای را گذراندند که براساس آن معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور هر شش ماه یک بار گزارش اجرای بودجه را به مجلس ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مصوبه که به عنوان اولین مصوبه مجلس در بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 93 بود، آمده است: این قانون با رعایت قوانین و مقررات ذی‌ربط قابل اجراست و وصول منابع و تعهد و پرداخت از محل مصارف این قانون (در حدود وصولی منابع) صرفا با رعایت مفاد مواد 224 و 179 قانون برنامه پنجم توسعه لازم‌الرعایه است.

براساس این مصوبه، همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی که تکالیفی برای آنها در این قانون برای آنها منظور شده، موظف هستند گزارش عملکرد خود را در موعد قانونی مقرر به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارائه کنند.

براساس این مصوبه، این معاونت موظف است گزارش کامل هر یک از تبصره‌ها و اجزا و جداول و پیوست‌های این قانون را که از دستگاه‌ها دریافت می‌کند حداکثر ظرف یک ماه پس از پایان هر شش ماه برای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و سایر کمیسیون‌های ذی‌ربط به صورت کتبی و رسمی ارسال کند.

انتهای پیام

کد N104249

وبگردی