آفتاب

سخنگوی اشتون: اتحادیه اروپا برای برگزاری زودهنگام انتخابات اوکراین اصراری ندارد

سخنگوی اشتون: اتحادیه اروپا برای برگزاری زودهنگام انتخابات اوکراین اصراری ندارد

مسکو- ایرنا- سخنگوی خانم کاترین اشتون نماینده سیاسی اتحادیه اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا اصراری برای برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری اوکراین ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری دولتی اونیان اوکراین، مایا کوسیانچیچ روزسه شنبه گفت: اصراری برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وپارلمانی زودهنگام در اوکراین نداریم.

وی افزود: آنچه که اصرار داریم یافتن راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین است.

خانم کوسیانچیچ درادامه سخنان خود گفت: درباره انتخابات در اوکراین تاکید داریم که باید آزاد و عادلانه باشد.

وی اضافه کرد: اما درباره زمان برگزاری انتخابات معتقدیم که این مساله را مردم اوکراین باید حل کند.

معترضان در هفته های اخیر بارها بر ضرورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرده اند و سران مخالفان دولت اوکراین هم به تازگی در دیدار با رییس جمهوری به این نکته اشاره کردند.

انتخابات ریاست جمهوری اوکراین دراوایل سال 2015 میلادی برگزار خواهد شد.

درهمین حال یوری میروشنیچنکو نماینده رییس جمهوری اوکراین در مجلس رادا امروز اعلام کرد: ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری اوکراین برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی آماده است.

وی گفت: در صورتی که برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و ریاست جمهوری تنها راه حل دمکراتیک برای بحران سیاسی در کشور باشد، رییس جمهور با آن موافقت می کند.

وی افزود: اگر ما سیاستمداران نتوانیم به توافق دست یابیم تنها راه دمکراتیک برای حل مسایل اوکراین برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد بود.

میروشنیچنکو گفت: در حال حاضر سناریوی بکارگیری زور برای حل بحران بررسی نمی شود و حکومت هم قصد اعلام وضعیت فوق العاده را ندارد.

اوکراین در دو ماه گذشته به دنبال خودداری رییس جمهوری این کشور از امضای قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا شاهد تظاهرات گسترده بوده که در بسیاری از موارد به ناآرامی و زد و خورد نیروهای امنیتی و معترضان انجامیده است.

اروپام/2242**518**536
کد N103895

وبگردی