آفتاب

روسیه برای کمک به آژانس برای بازرسی مراکز هسته ای ایران اعلام آمادگی کرد

روسیه برای کمک به آژانس برای بازرسی مراکز هسته ای ایران اعلام آمادگی کرد

مسکو-ایرنا- نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین آمادگی کشورش را برای کمک مادی به آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور بازرسی مراکز هسته ای ایران اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر وورونکوف روز سه شنبه به ریانووستی گفت: روسیه آمادگی دارد برای حمایت از اقدامات آژانس بین المللی انرژی اتمی در بازرسی از مراکز هسته ای ایران در چارچوب توافق های هسته ای ژنو به این آژانس کمک مالی کند.

وی یادآوری کرد: کشورهای عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه نوامبر به آژانس اجازه بازرسی از مراکز هسته ای ایران در چارچوب توافق های ژنو را دادند.

وورونکوف اضافه کرد: نکته مهم این که آژانس به هیچ چیز خارق العاده ای نیاز ندارد و همان تدابیری که در موافقت نامه پادمان های آژانس پیش بینی شده است به اجرا در می آید.

نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: در جریان این بازرسی ها، آژانس اطلاعات بیشتری در باره برنامه هسته ای ایران به دست می آورد.

وی اضافه کرد: این امر به یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی امکان می دهد که درخواست بودجه منظم کند.

رسانه های خبری روسیه پیش تر به نقل از آمانو اعلام کرده بودند که آژانس در مرحله نخست بازرسی ها از مراکز هسته ای ایران به 5/5 میلیون دلار بودجه اضافی نیاز دارد.

اروپام/2242**518 ** 1917
کد N103882

وبگردی