آفتاب
در مراسم آغاز هفته فرهنگی دهه فجر ایران در اسلام آباد/

وزیر مشاور دولت پاکستان: دولت اسلام آباد از مواضع جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند

وزیر مشاور دولت پاکستان: دولت اسلام آباد از مواضع جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند

اسلام آباد - ایرنا - وزیر مشاور دولت پاکستان در امور مذهبی در مراسم آغازین هفته فرهنگی دهه فجر و رونمایی نمایشگاه انقلاب اسلامی ایران در اسلام آباد؛ ضمن تاکید بر تحکیم روابط دو کشور برادر و مسلمان ؛ گفت: دولت پاکستان همواره از مواضع جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و رویداد مهم و حماسه تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مرکز فرهنگی شورای ملی هنر پاکستان ( پی ان سی آ ) ، نمایشگاه دهه فجر انقلاب اسلامی ایران عصر امروز که به همت دفتر رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان و با همکاری شورای ملی هنر و وزارت میراث ملی پاکستان در بخش های ˈ هنرهای نمایشی , صنایع دستی , خطاطی , تصاویری از توسعه فرهنگی ؛ اجتماعی ، اقتصادی ؛ دفاعی و علمی ایران ؛ دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین بخش نمایشگاه شهدای دولت ؛ ائمه جمعه و هسته ای کشورمانˈ مهیای نمایش برای بازدید عمومی درآمده بود ؛ توسط پیر امیر الحسنات وزیر مشاور امور مذهبی دولت پاکستان و ˈعلیرضا حقیقیانˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد؛ رونمایی شد.

این وزیر پاکستانی ( از وزرای مشاور دولت حزب مسلم لیگ شاخه نواز در اسلام آباد) در مراسم آغازین دهه فرهنگی فجر انقلاب پس از استماع آیاتی از قران مجید و پخش سرود ملی دو کشور ؛ گفت: نهادهای ایرانی در اسلام آباد با برگزاری نمایشگاه انقلاب اسلامی؛ فرصت زیبایی را برای پاکستانی ها بمنظور آشنایی بیشتر با تاریخ انقلاب اسلامی و فرهنگ کهن ایرانیان مهیا کردند.

عضو کابینه دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان افزود:پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک رویداد تاریخی است که سرنوشت ملت ایران را به سمت کمال ؛ استقلال ؛ پیشرفت و رفاه تغییر داد.

وی خاطر نشان کرد:هنر و فرهنگ ایرانیان بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمره بهترین های جهان قرار داشته و ما همیشه شاهد عملکرد موفق و درخشان ایران در برگزاری نمایشگاههای قرآنی، امور دینی؛کتاب و نشر بویژه فعالیت های دینی در ایام مناسک حج بوده ایم.

پیر امیرالحسنات تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران همواره در شرایط دشوار از پاکستان حمایت کرده و ما ( پاکستان ) نیز از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران ؛ ضمن اعلام حمایت و به رسمیت شناختن دولت جمهوری اسلامی از مواضع دولت ایران بویژه در برنامه های صلح آمیز هسته ای در سالهای اخیر حمایت کردیم.

همچنین ˈمحمد اعظمˈ معاون قائم مقام وزارت اطلاع رسانی و میراث فرهنگی پاکستان نیز پیام تبریک سناتور ˈپرویز رشیدˈ وزیر فدرال اطلاع رسانی، تبلیغات و میراث فرهنگی این کشور را به سفیر ایران و مردم شریف کشورمان رساند.

ˈعلیرضا حقیقیانˈ سفیر کشورمان در پاکستان نیز در مراسم افتتاح هفته فرهنگی فجر انقلاب اسلامی ایران گفت : این ایام یاد آور روزهای حماسه سازی مردم در راستای پیروزی انقلاب اسلامی ایران است .

حقیقیان افزود : نهال انقلاب اسلامی در 35 سال پیش به دست اکثریت قاطع مردم ایران و تحت رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به ثمر نشست و در این روزها مردم غیور ایران ، نظام طاغوت شاهنشاهی را برای همیشه سرنگون کردند.

وی تاکید کرد: پس از سپری کردن 35 سال از پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی؛ ایرانیان با تکیه بر اعتماد به نفس تحت رهبری مدبرانه حضرت آیت الله خامنه ای در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، دفاعی، اجتماعی و فرهنگی پله های ترقی و پیشرفت را پیموده و به موفقیت های بزرگی دست یافتند.

در این مراسم، دیپلمات های خارجی ؛ روسای نهادهای ایرانی و کارکنان سفارت بهمراه خانواده آنها حضوری گسترده داشته و بسیاری از شبکه ها و رسانه های خبری پاکستان آنرا پوشش دادند.

عکس های هنری از دوران مختلف انقلاب اسلامی ایران،تصاویر شهدای قبل از انقلاب، مقامات دولتی ؛ ائمه جمعه ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، صنایع پیشرفته ایران، توسعه زیرساخت ها در شهرهای کشورمان به همراه نمایش کتاب های خطی، کتاب چاپ سنگی و نادر و صدها عنوان کتب چاپی در زمینه ادبیات فارسی در این نمایشگاه برای بازدید عموم شهروندان پاکستانی عرضه شد.

وزیر مشاور امور مذهبی پاکستان در حاشیه بازدید از غرفه های نمایشگاه فرهنگی فجر انقلاب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دارای ویژگیهای مشترک و در اصل یک جان در دو بدن بوده و مشاهده آثار فرهنگی و هنری ایران بویژه آشنایی با حماسه تاریخی انقلاب اسلامی این کشور اسلامی؛ افتخاری برای مردم و دولت پاکستان می باشد.

پیر امیرالحسنات تاکید کرد: قدرت های استکباری و دشمنان اسلام؛ توطئه های زیادی برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران انجام دادند ولی ایرانیان با مقاومت و پایداری مقابل طرح های شیطانی دشمنان ؛ انقلاب اسلامی را براساس اهداف و آرمان های حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران ؛ جاودانه ساختند.

همچنین ˈغنی جعفر ملکˈ از کارشناسان پاکستانی در امور هسته ای و نگارنده کتاب برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران در گفت وگو با ایرنا ؛ گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران ؛ امروز جمهوری اسلامی را کشوری منحصر بفرد در میان کشورهای اسلامی از لحاظ پیشرفت علمی و صنعتی ، اقتدار و استقلال و برخورداری از نقش تاثیر گذار و مهم در سیاست های منطقه ای و جهانی , محسوب می شود.

ˈتقی صادقیˈ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی نیز به ایرنا گفت : این نمایشگاه به مدت یک هفته در بخش های نمایش فیلم , کتاب خوانی، هنرهای سنتی و دستی ایران، عکس ؛ و کارگاه خوشنویسی باهمکاری وزارت میراث ملی پاکستان و شورای ملی هنر اسلام آباد برگزار می شود.

صادقی درباره برنامه های آینده فرهنگی ایران در پاکستان بویژه برنامه های بزرگداشت ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی ایران افزود: نمایندگان فرهنگی کشورمان و خانه فرهنگ های ایران در شهرهای مختلف پاکستان مانند لاهور، کراچی، حیدرآباد، کویته، پیشاور و راولپندی همزمان برنامه های فرهنگی را برای مردم مسلمان پاکستان اجرا خواهند کرد.

در پایان این مراسم؛ هیات هنری اعزامی از شهر مشهد به اسلام آباد؛ هدایای نفیسی به رسم یادبود به وزیر مشاور امور مذهبی پاکستان تقدیم کرد و با استقبال پرشور شرکت کنندگان ؛ فیلم سینمایی روز گنجشک ها در سالن نمایش شورای ملی هنر اسلام آباد به روی پرده رفت.

آساق ** 1095**1856
کد N103673

وبگردی