آفتاب
خبرهای خوش در حوزه دارو/

خطوط تولید داروهای جدید سرطان در البرز راه اندازی شد/ تولید انبوه داروی "ام اس" در ترکیه با برند ایرانی

خطوط تولید داروهای جدید سرطان در البرز راه اندازی شد/ تولید انبوه داروی "ام اس" در ترکیه با برند ایرانی

همزمان با دهه مبارک فجر خطوط تولید دو داروی جدید برای درمان سرطان با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و داروی کشور در شهرستان فردیس به بهره برداری رسید. همچنین طی حضور این مسئول، قرارداد انتقال فناوری تولید داروی "ام اس" شرکت البرزی به یک شرکت ترک به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و داروی کشور خطوط تولید دو داروی جدید درمان بیماری سرطان بد از ظهر سه شنبه در شهرک سیمین دشت شهرستان فردیس راه اندازی شد.

دیناروند در مراسم بهره برداری از این خطوط جدید اظهار داشت: خطوط تولید داروهای جدید درمان سرطان برای نخستین بار در کشور در استان البرز عملی شده است و در تلاش هستیم گامهای خود را به سمت درمان بیماری‌های صعب‌العلاج ببریم.

وی درباره مشخصات داروهای جدید گفت: داروی "پگاژن" که مشابه آن با هزینه گزافی از خارج از کشور تامین می شد دارای اثربخشی بالایی است و برای درمان بیماری سرطان کاربرد دارد و هزینه های تامین این دارو با راه اندازی خط تولید داخلی کاهش خواهد یافت.

دیناروند افزود: داروی "زیتاکس" (ریتوکسی مب) از دیگر داروهای درمان سرطان است که دارای اثربخشی بالا بوده و عوارض شیمی درمانی را هم ندارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: با تولید انبوه این داروها می توانیم علاوه بر تامین نیاز داخلی در بخش صادرات این محصولات نیز ورود کنیم.

براساس این گزارش خطوط تولید داروی "پگاژن" در کارخانه دارو سازی سیناژن و داروی "زیتاکس" توسط کارخانه داروسازی آریوژن زیست دارو امروز در استان البرزراه اندازی شد.

 تولید داروی ام اس در ترکیه تحت لیسانس شرکت البرزی

همچنین طی روز جاری با حضور رئیس سازمان غذا و داروی کشور در شهرک صنعتی سیمین قراردادی به امضا رسید که طی آن شرکت داروسازی "عبدی ابراهیم" ترکیه تحت لیسانس شرکت داروسازی سیناژن البرز داروی "ام اس" تولید کند.

دیناروند درابن باره گفت: این دارو توسط محققان و متخصصان ایرانی طی یک فرآیند انتقال دانش فنی در کشور ترکیه تحت لیسانس شرکت سیناژن و با برند ایرانی به تولید انبوه خواهد رسید.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تا کنون تمام شرکتهای داروسازی ایران تحت لیسانس شرکتهای خارجی فعالیت می کردند، این قرارداد نقطه عطفی در صنعت داروسازی کشور به شمار می آید.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: وزارت بهداشت ترکیه در آستانه پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا تمام قوانین و مقررات اتحادیه اروپا را در زمینه شرایط تولید و کیفیت دارو رعایت می کند.

وی با بیان اینکه قرارداد همکاری تولید دارو بین دو کشور همسایه افتخار جدیدی برای جامعه پزشکی کشور است، گفت: شرکت داروسازی سیناژن استان البرز با در اختیار داشتن سایت تولید مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا و کیفیت بالای دارویی از توانایی لازم برای ورود به بازارهای جهانی برخوردار است.

دیناروند یادآور شد: متخصصان شرکت داروسازی سیناژن تاکنون با تولید داروهای با کیفیت بالابستر صادرات داروهای ایرانی به کشورهای مختلف جهان از جمله روسیه را فراهم کرده اند و حتی نام برخی داروهای ایرانی در کتابهای مرجع پزشکی دنیا به ثبت رسانده اند که افتخاری بزرگ برای کشورمان است.

شرکت ایرانی سیناژن به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده داروهای بیوتکنولوژی خاورمیانه طی این قرارداد فناوری تولید داروی بیماران ام اس را با نامˈ رسیژن ˈ به شرکت ˈعبدی ابراهیمˈ بزرگترین و معتبرترین کارخانه داروسازی ترکیه منتقل می کند.

این شرکت تولید کننده داروهای بیولوژیک برای بیماران خاص در ایران است که داروی ˈسینووکس ˈوˈ رسیژنˈ برای درمان ام اس، داروی ˈردیتوکسˈ برای درمان سرطان و رماتیسم، داروهای ˈسینال افˈ و ˈسینافکتˈ برای درمان ناباروری و داروی ˈسینوپارˈ ویژه درمان پوکی استخوان بدون وابستگی تکنولولوژیک به خارج از کشور است.

کد N103601

وبگردی