آفتاب

وزیر راه خبر داد: بازگشایی راه‌های اصلی مازندران/ تشکیل کمیته بحران در وزارت کشور

وزیر راه خبر داد: بازگشایی راه‌های اصلی مازندران/ تشکیل کمیته بحران در وزارت کشور

ایسنا نوشت:

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به بسیج شدن امکانات پنج استان برای باز کردن راه‌های استان مازندران گفت: هم اکنون تمام راه‌های اصلی و شریانی این استان باز هستند.

عباس آخوندی با اشاره به سرمای شدید و یخبندان در 22 استان کشور، درخصوص وضعیت راههای استان مازندران اظهار کرد: در حال حاضر تمام راههای اصلی و شریانی این استان باز هستند و راههای روستایی نیز با بسیج امکانات پنج استان و تلاش نیروهای راهداری باز می‌شوند.

وی به مردم توصیه کرد: از سفرهای غیر ضروری و مسافرت با خودروهای فاقد امکانات و تجهیزات لازم جدا خودداری کنند تا برای خود و دیگران مشکل ایجاد نکنند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه از وزیر کشور درخواست تشکیل کمیته بحران را برای انجام هماهنگی بیشتر بین دستگاهها کرده‌ام، تصریح کرد: این جلسه ساعت امروز بعدازظهار وزارت کشور تشکیل خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه ها و مردم سرمای شدید را پشت سرگذاشته و بتوانیم از نزولات جوی حداکثر استفاده را کنیم.

معاون امور دولت و هماهنگی استانهای وزارت راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه بحران ایجاد شده در اثر ریزش برف بی‌سابقه در غرب استان مازندران 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، اظهارکرد: در مرحله اول ریزش برف ماشین‌آلاتی شامل برف‌خور، برف‌روب، لدور، گریدر و نمک‌پاش از طریق استان‌های معین تهران،البرز، قزوین و گلستان به استان مازندران اعزام شدند و شب گذشته نیز با توجه به درخواست مجدد سازمان مدیریت بحران کشور ماشین‌آلات دیگری از طریق استان‌های خراسان شمالی، زنجان،همدان، قم و سمنان به منطقه اعزام شدند.

احمد مجیدی ادامه داد: با توجه به ریزش برف سنگین در استان گیلان که ارتفاع در آن در شش شهرستان به بیش از 2.5 مترسیده بود سازمان راهداری یک دستگاه گریدر را از طریق استان قزوین به کمک اداره کل راه و شهرسازی گیلان فرستاد که تا پایان وقت اداری امروز آخرین راه فرعی آن استان باز و صرفاً تعدادی از راه‌های روستایی بسته خواهند بود.

3939

کد N103588

وبگردی