آفتاب

اوکراین از کمک 10 تنی مردم لهستان به معترضان اوکراینی خبر داد

اوکراین از کمک 10 تنی مردم لهستان به معترضان اوکراینی خبر داد

تهران - ایرنا - خبرگزاری ایتارتاس روسیه روز سه شنبه در گزارشی از کیف، پایتخت کشور آشوبزده اوکراین به نقل از یک مقام آن کشور از ارسال یک محموله کمک 10 تنی مردم لهستان به معترضان اوکراینی خبر داد.

این گزارش به نقل از ˈاولکساندر ویکتورویچ کلیمنکوˈ وزیر امور مالیه و گمرکات اوکراین تایید کرد که محموله کمک 10 تنی بشردوستانه مردم کشور همسایه لهستان به تظاهرکنندگان این کشور به گمرکات اوکراین رسیده و به سبب عدم برخورداری از اسناد و مدارک گمرکی هنوز ترخیص نشده است.

پیشتر رسانه های لهستانی از ارسال یک کامیون 10 تنی از کمک های بشردوستانه مردم لهستان شامل: البسه گرم، کیسه خواب، تخت های تاشو، کمک های اولیه بهداشتی و دیگر ملزومات مورد نیاز معترضان اوکراینی خبر داده بودند و اعلام کرده بودند که این کمک ها در گمرک مرزی متوقف شده است.

اما وزیر اوکراینی اتهامات وارده از سوی رسانه های لهستانی را رد کرد و افزود: معمولا از آنجایی که روند ترخیص محموله هایی از جنس کمک های بشردوستانه تنها به سبب آنکه روند کالاهای تجاری را طی نمی کنند، زمان بر است و اسناد مورد نظر برای هریک از آن اقلام باید تایید و نهایی شود، مراحل ترخیص آنها نیز زمانبر است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته نیز بیش از 10 هزار تن کمک بشردوستانه به ارزش 41 میلیون روبل (روسیه) در همین گمرکات ترخیص شده بود افزود: بخش قابل توجهی از آن کمک ها از لهستان وارد خاک اوکراین شده بود.

مترجمام**1378**1856

Oleksandr Viktorovych Klymenko
کد N103578

وبگردی